Mislukte vaartocht

Nederland, Roermond

Na wat gezoek hadden wij toch nog een maatschappij gevonden die vaartochten organiseerde in september. De enigste mogelijkheid was een maal op de zondagmiddagen. En daar gingen wij: niets geen gezoek op kaarten of i.d., nee gesteund door de gps reden wij feilloos naar de Roerkade, waar de tocht over de Maasplassen zou beginnen. (Wat een uitvinding, ik kijk nog steeds verbaasd op als mevrouw zegt: "U hebt uw bestemming bereikt" en je staat ook echt voor de deur).
Jammer genoeg moesten wij nog een parkeerplaats zoeken en daarna ging het mis. Wij verdwaalden en raakten verzeild op een industrieterrein en de gigantische parkeerplaats van het Outlet centre. Toen we na een uur zoeken eindelijk bij de Roerkade aankwamen zagen wij de boot net de sluis binnenvaren: 5 minuten te laat.
Na ons op een terras getroost te hebben met koffie en lekkers hebben we ons in het culturele circuit gestort en een deel van de monumentenroute gedaan. Het was erg leuk om verschillende gebouwen van binnen te zien die je anders niet in mag. Ondanks de tegenslag dus toch nog een geslaagde midddag.