Mooi Nederland

Nederland, Loosdrecht

Prachtig Nederland
Het was vanmorgen al weer goed weer, wel een beetje wind. Martien, Jan en ik besloten om een flinke fietstocht te gaan maken naar de Loosdrechtse Plassen. Die tocht stond al even in de wacht en in Jan zijn fietsroutenboekje stond er een van ongeveer 45 km. Het werd een geweldig mooie tocht met heel veel variatie. Eerst fietsten we door de bossen van Lage Vuursche, daarna belandden we bij Breukelen, met zijn prachtige huizen. Vervolgens reden we heel eind langs de Vecht, door Loenen. Na 167 huizen sloegen we een pad in en zaten ineens op het pad dat tussen de Wijde Blick en de Loenderveense plas door liep.. Her en der waren er nog wat zeilers te zien.
Na de nodige stops om van het mooie uitzicht te genieten en ook natuurlijk om de inwendige mens te versterken gingen we over de Hoornboegse Heide, die prachtig in bloei stond weer richting Lage Vuursche om na 4,5 uur thuisgekomen aan de koffie te gaan. Wies heeft die altijd klaar als we zijn gaan fietsen!!
Daarna stond er nog een soort BBQ op het program: het was een geweldige dag.

Klinkt als een mooie tocht! En een bakkie koffie bij thuiskomst is (voor de koffieliefhebbers) natuurlijk altijd fijn.

Guus 2012-09-11 09:16:36

Wat mooi allemaal! alleen dat dat allemaal op de fiets moet! Daar heb je toch een auto voor en dan af en toe uitstappen! Maar ja, ik zal het nooit begrijpen. Het weer moet bij jullie aangenamer zijn geweest dan bij ons. Het was hier verschrikkelijk benauwd. Hoe gaat het met Wies? Goed hopelijk. Nog veel plezier. Groet Diny