Wandeling

Nederland, Heinkenszand Stelleplas-Sloegebied

Na het noodweer stormde het deze dag erg hard: windkracht 7. Martien en ik zijn toen een flinke wandeling gaan maken: "Ommetje door Ouweland" . We waanden ons in vroeger tijden: wandelend over het smalle zandpad waar vroeger de Sloe spoordijk heeft gelopen, langs het vroegere stationsgebouw, langs de klompenmaker, en de molenaar. Daarna doken we de buitengebieden in over smalle paadjes en werden verrast door een "horizontale regenbui. Na in een heg geschuild te hebben kwamen langs de twee kleinste buurtschappen van Zeeland en ploeterden we de dijk op tussen twee polders. Deze dijk was 2 km. lang en gaf geen beschutting tegen de wind omdat er net nieuwe mini-populiertjes waren gezet. Bovendien was het pad erg glibberig, echte zeeklei, en het gras hoog en nat. Daarna kwamen we weer in de buurt van het park en hebben Jan en Wies opgehaald voor het laatste stuk van de wandeling. Die ging om de Stelleplas heen. Het was ondertussen weer goed weer en had je een mooi gezicht over het water. De tocht eindigde in het cafe/brasserie bij ons op het park (echt waar). Daar hebben we nog heerlijk aan de koffie gezeten.

Hahaha, ons pap op die 5e foto! :-D

Guus 2011-09-17 17:20:43

Haha ik vraag me af wat mijn ouders daar deden, dat ome Martien zo hylarisch kijkt :-D !

Sanne 2011-09-17 17:30:46

Ik had net aan Wies uitgelegd wat de reddingsboei inhield.