2e fietsdag

Nederland, de Lutte

Zowaar weer een droge dag, dus togen Jan Martien er weer op uit om een fietstocht te maken. Deze keer naar het zuiden. Welke tocht je ook rijdt, je komt altijd door Oldenzaal. Daar maakten we kennis met de basiliek(!) van Sint Plechelmus. Deze Sint Plechelmus heeft nog een naar hem genoemde kerk in Oldenzaal. Navraag leerden ons dat het een missionaris is geweest die met twee helpers vanuit het Zuiden naar Oldenzaal is gevaren en daar veel missiewerk heeft gedaan. Misschien waren wij niet eerbiedig genoeg want na in Luttelzand koffie gedronken te hebben bleek Martien zijn band lek en heeft hij die eerst moeten plakken. Onderweg raakten we ook nog een beetje van de route af omdat er drie enorme bomen omgewaaid waren en dwars over het fietspad van onze route lagen. Zo werd het een beetje erg lange tocht en besloten we recht naar Oldenzaal te gaan, maar daar raakten we de weg kwijt en waren later dan gedacht terug. Ondanks het gedoe was het een heel mooie, leuke tocht. Na ons wat opgefrist te hebben zijn we heerlijk gaan eten in een restaurant midden in de bossen aan een grote vijver. We hadden een gezellige avond.