De nieuwe open haard wordt gebouwd.

Nederland, TILBURG

Tot onze teleurstelling lag de zaak inderdaad een paar dagen stil omdat de bouw van de haard toch vertraagd was door ziekte. Gelukkig was het wel mooi weer zodat we lekker naar buiten konden. Martien heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om de vloer te isoleren. Dat leek een simpele klus maar bij de spaanplaten (waar de isolatie onder moest komen) waren de naden met gietcement dicht geplakt zodat de schroeven bijna niet te vinden waren. De aanhouder wint en na een dag hard werken was deze klus ook geklaarden gingen we heerlijk eten bij Wies en Jan.
Vanmorgen stonden dan de haard mensen voor de deur. Ze begonnen meteen met een flexibele pijp door de schoorsteen te trekken. Toch spannend zo'n man al ploeterend met die pijp, op het dak
De verdere opbouw van de haard verliep helemaal volgens plan en om 16.00uur stond de haard er. De plaat moet nog geplaatst worden, maar daar moet de stucadoor eerst voor klaar zijn om het secuur op te kunnen meten.
Het is weer even wennen in de kamer, nadat we eerst aan de kamer zonder haard moesten wennen.
Het wachten is dus nu op de stucadoor die misschien morgen, maar waarschijnlijk maandag komt. Dan zijn ook de eigele muren weer verdwenen.
We hebben ondertussen ook de verf en het behang gekocht en kunnen nu de vloerbedekking en de gordijnen op laten meten.
Alles sal reg kom.

Gelukkig is er weer activiteit. Ik ben blij dat er weer een haard staat en ben benieuwd hoe het geheel er straks gestucd uitziet. Succes weer met de volgende etappe!

Nelleke 2011-03-25 09:59:48

Zo jullie zijn lekker bezig. Wat een klus. Aan de foto's te zien, gaat nu het leukste gedeelte beginnen, het opbouwen. We hopen, dat alles verder voorspoedig verloopt en we blijven jullie volgen op pindat. gr. Kees en Annet

Kees en Annet 2011-03-26 21:17:49

Mooie haard! Ben ook heel benieuwd als het straks gestucd is! Uit ervaring kan ik zeggen dat dat weer een heel ander gezicht is! leuk!