Zwitserland, Luzern

Vierwaldstattersee en Luzern

Langs de Vierwaldstattersee gaan we op weg naar Luzern. Onderweg is er de mogelijkheid om met de boot naar Vitznau te gaan en vandaaruit met de trein naar boven naar de Rigi, beroemd om het prachtige uitzicht. Verder gaat het dan per bus naar het centrum van Luzern. Daar kan vast gewinkeld worden, maar ook kan o.a. de gerestaureerde Kapelbrucke bezocht worden.

Ron, er is geen bingo gespeeld maar wel was er een raadsel op te lossen met moeilijke omschrijvingen. Maria had begrepen dat het niet verstandig was om die te winnen want dan stond je voor joker. Vandaag was het dan eindelijk zover. De sneeuw lag in top. Benede bij het hotel was alles groei maar wanner je hoger kom was er sneeuw en was er een heuze skipiste. Maria kon nu ook begrip op brengen voor degene die van skien houden en dit voor geen prijs willen missen. Wat gaan ze hard de berg af. Maria en Diny zijn in de zon gaan zitten bij een kop koffie nadat ze een wandeling hadden gemaakt naar een waterval, niet groot maar wel aardig. Ook zijn ze meegeweest met een kabelbaan. Eerst een gondel en daarna een soort stoeltjeslift. Vanavond was er een boilingwedstrijd en hierbij behoorde je ook niet te winnen. Het begint al aardig te wennen.

Martien 2008-02-10 21:56:34

Hahahaha. Ik heb ons mam dan wel erg veel schrik aangejaagd met die messenset, dat ze nu niets meer wil winnen! Maar zo te lezen hebben ze het goed naar hun zin en is er genoeg te bekijken. Stoeltjesliften zijn ook een avontuur, vooral met skies aan en met skistokken bij je. Benieuwd wat ze vandaag in Luzern weer allemaal gaan meemaken! (Zorg je er wel voor dat de verhalen bij de juiste datum staan vaders)

Guus 2008-02-10 22:15:03

Ja Guus, het uitstapje met de boot en de rondrit met de bus zijn verplaatst naar vrijdag. Het was zondag en door het mooie weer druk op de weg waardoor de chauffeur had besloten de activiteiten te verplaatsen. Dus het was een rustdag waarbij de dames een vrije invulling hadden.

Martien 2008-02-11 08:57:27

Goed dat je het zegt Guus, ik heb me inderdaad vergist in de datum. Uiteindelijk heeft Maria gisternavond gebeld en vertel ik het verhaal een dag later. Hierdoor kom ik in de war. Dus ik zal proberen het uit de knoop te houden.

Martien 2008-02-11 09:00:25

Het is nu maandagavond en Maria heeft net ge-sms-t. Alles is volgens reisplan gegaan en is Vitznau aangedaan. Ook het Vierwoudstedenmeer is bezocht en er is genoten van het prachtige weer. Met het treintje naar de top van de Rigi waar nog sneeuw ligt op ongeveer 2200 meter. Daarna via een omweg weer terug naar het hotel. Vanavond stond founduen op het programma. We zijn benieuwd naar de dag van morgen.

Martien 2008-02-11 20:48:01

Na telefonisch onderhoudt met Maria bleek dat het avondeten toch iets anders was geworden, namelijk spagetti. Ook de chauffeur past soms naar eigen goeddunken de route aan maar alles bij elkaar is het erg gezellig.

Martien 2008-02-12 07:53:41

Het wordt wel een gedetaileerd reisverslag zo! Jammer dat er niet gefonduet (?) is. Kaasfondue past denk ik wel goed bij, zo'n avontuur in Zwitserland.