Landelijk rondje

Nederland, Rondje Groenekan-Marseveen-Tienhoven

Vanmorgen vertrokken wij onder een dreigende lucht voor een nieuw fietstochtje. Na een paar minuten fietsen werden de jassen aangetrokken, want warm was het niet. Daarom niet getreurd want het bleef droog. Deze tocht ging weer door ander landschap dan de vorige tocht. Deze keer gingen we meer door weidegebied, met veel brede sloten en heel veel wuivend riet. De weilanden zijn veel groter dan bij ons en de boerderijen hebben zich er qua grootte goed bij aangepast.
We hebben ook een stuk langs de Waterlinie gefietst en de oude bunkers en fort Ruigenhoek gezien. Verder voerde de tocht, langs de Maarseveense plassen, ook een prachtig gebied, vooral omdat de zon ook weer was gaan scihijnen. Door de lintdorpjes Oud-Maarseveen en Tienhoven gingen we weer huiswaarts. Daar hebben we Wies opgehaald en zijn in ons dorp lekker op een terras aan de koffie/ijs gegaan. Het was weer een geslaagde dag.

Klinkt goed allemaal, een hoop mooie tochten en zo mogelijk nog meer koffie-met, minstens zo belangrijk. Veel plezier nog!

Nelleke en Ron 2012-09-12 22:27:25

Klinkt weer goed. Maar om met Nelleke en Ron te spreken: terrasjes en koffie-met klinkt toch net zo aantrekkelijk. Nog even leuk volhouden. Groet Diny