St. Michel

Frankrijk, Caen

Vandaag vertrekken we uit Bretagne en gaan na een bezoek aan de nooit afgebouwde kathedraal en het museum in Dol-de-Bretagne naar de abdij op het eiland Mont St. Michel: bekend om zijn grote verschil (13m) tussen eb en vloed. De vloed komt altijd zeer snel en verraderlijk op: men vertelde ons dat de snelheid van de opkomende vloed net zo is als de snelheid van een rennend paard. Manmoedig hebben wij de 339 treden beklommen om het uitzicht van enige hoogte te bekijken. Ondertussen op elke verdieping de zalen zoals keukens, refter, bibliotheek bekeken.
Dan gaat het verder naar hotel Otelinn in Caen.

Wouw! Dat is leuk om te horen. Ik ben zelf ook een hele tijd geleden in Caen geweest. Was erg leuk... alhoewel de stranden waren dubieus. Toen wij er waren lagen deze namelijk helemaal vol met zeewier. Tja :)

Ron 2009-01-14 18:03:50

Wat een prachtig gezicht, die heuvel die als het ware overgaat in de kerk. Echt super en de moeite van een klim zeker waard, lijkt mij.