Kasteel Rosendael

Nederland, Velp

Na heerlijk geslapen te hebben hebben we genoten van een uitgebreid ontbijt: je kon er zelfs zelf je eitje bakken.
Na het weer inpakken van het koffertje zijn we tegen 11.00uur naar het plaatsje Rozendaal gereden voor een bezoek aan kasteel Rosendael. Eerst kregen we een rondleiding door het kasteel dat na de beschadiging tijdens de tweede wereldoorlog weer gerestaureerd is en zo getrouw mogelijk weer ingericht is. Daarna hebben we heerlijk op het terras van de Oranjerie van de rozentuin zitten genieten en zijn daarna rondgeleid over het prachtige landgoed met het beroemde schelpenpad. Vooral de alom bekende "Bedriegertjes" zorgden voor de nodige consternatie, maar ook voor een verfrissend nat pak. Na deze bezichtiging zijn Martien en ik weer naar huis gegaan en hebben het tochtje naar het kleinste stadje Bronckhorst toch maar niet meer mee gedaan. Een avondje "niets" leek ons wel lekker. Rina en Seraf hadden het goed georganiseeerd en het was heel gezellig.

Mooie foto van die jonkvrouw bij die boom. Bij dit weer zouden de bedriegertjes wel bij ons in de tuin mogen zijn. Nadien zijn we nog naar de Posbank geweest. We hebben daar nog gewandeld en onze dorst gelest. We hebben toen afscheid genomen van elkaar en gingen ieder ons eigen weg. Bronkhorst houden we tegoed.

Seraf en Rina 2009-06-30 19:01:38

Mooi kasteel, zeg! Ziet er erg goed uit. Fijn dat jullie zo'n leuk weekend gehad hebben!