Fietstocht bij Jan en Gerda

Nederland, Winterswijk

Na een tochtje met de auto van twee en een half uur kwamen we rond 12 uur aan bij Jan en Gerda. Het warme eten wachtten al op ons. Gerda had een extra fiets geregeld zodat we na het eten meteen op pad konden. Het was wat bewolkt maar verder zag het er goed uit. Via een omweg kwamen we in Winterwijk aan waar enkele dagen geleden een optocht was geweest en er nog praalwagens konden worden bezichtigd die aan die optocht hadden meegedaan. Het is prachtig om te zien wat mensen kunnen maken van dahlia's. Daarna zijn we via binnenweggetjes langs vennen en grote boerenlanderijen gefietst en hebben we op de grens met Duitsland een broodje gegeten. Toen begon het wat licht te regenen maar gelukkig viel het meeste in Duitsland. Dat is immers toch het grootste. Daarna zijn we langs een groot natuurgebied waar vroeger turf was afgegraven, gefietst en hebben nog even gestopt om vogels te spotten. De flamingo's waren gevlogen maar de natuur was er niet minder om. Rond 8 uur waren we weer thuis. Voor we naar bed gingen hebben we nog even TV gekeken en zijn toen op tijd gaan slapen.