Modern en nostalgisch

Nederland, Hilversum

Vanmorgen regende het af en toe flink. Het klettert dan zo lekker op het dak van ons houten huis.
We besloten om ons binnen te gaan vermaken en gingen naar het Mediapark in Hilversum.
Net binnen werden we even overrompeld door geluid en flitsende kleuren. Er rende ook heel wat schooljeugd rond die zich meteen op de nieuwste snufjes stortte. Ik moet eerlijk zeggen dat de ik de nostalgische dingen het leukste vond. Ik heb bijvoorbeeld met veel plezier naar een samenvatting van de jaren 1947-1955 zitten te kijken en ook naar fragmenten van oude (kinder) series.
Tot ineens een oudere man ineens vroeg: "snapt u er ook niets van?"Dit ging me toch iets te ver dus hebben we ons ook nog met wisselend succes op nieuwe dingen gestort.
Er was ook nog een overzichtstentoonstelling over André van Duin, maar dat was wel een beetje erg veel André ( voor de niet-liefhebbers).
We hebben er een paar gezellige uren doorgebracht en toen we in de loop van de middag weer terug waren scheen de zon weer en kon de schuifpui weer gezellig open.

Ik ben daar ook al een keer geweest. Vond het ook leuk om de attributen uit de oude (kinder)series te zien, zoals de poppen uit de Fabeltjeskrant en het gewaad van Floris.

Guus 2012-09-12 10:23:02

Dat lijkt me nou echt erg leuk. Dat zou ik ook wel eens willen zien. Waarschijnlijk zou ik van de nieuwere dingen ook niets gesnapt hebben. Maar een open schuifpui na afloop is ook niet weg. Groet Diny