Belastingparadijs

Verenigd Koninkrijk, Jersey

Deze dag begon wel erg vroeg: nl.om 5.30uur. Dit was ivm de boot die maar eenmaal per dag heen en een maal per dag terug vaart. Na een iets langere tocht dan de beloofde 70 minuten stonden we toch om 8.15uur (engelse tijd) in Helier op Jersey. Eerst zijn we naar het stadspark gewandeld met een rozentuin. In het park ligt een klein kerkhofje met graven van onbekende soldaten: op de meerderheid van de graven stond het bordje : Known to God.
Daarna hebben we nog wat gewinkeld waarbij we toch niet zoveel van het "belastingparadijs" merkten.
'sMiddags begon de sensationele tocht langs de kust van het eiland. De chauffeur maakte er een hele act van, maar wist ondanks de grappen en grollen toch ontzettend veel van dit prachtige eiland met zijn kliffen en baaien. Ook de restanten van de Atlantik wal zijn daar nog alom tegenwoordig; net als de originele vuurtoren, met daarnaast de door de Duitsers gebouwde vuurtoren. Na een lange, maar boeiende rondrit zijn we weer met de boot (wat een papierwinkel en controle; Schiphol is er niets bij) naar ons hotel teruggegaan waar we om 22.15uur aankwamen.

Volgens mij hebben jullie het goed naar je zin gehad! De foto's zijn in ieder geval erg leuk!