Fietstocht

Nederland, !tilburg

Vandaag hebben wij onze jaarlijkse fietstocht met Rina en Seraf gefietst. Wij dachten dat we goed voorwerk geleverd hadden door het stukje tocht zonder knooppunten uit te zoeken en voor te rijden. Dat ging ook goed. Helaas was deze keer de knooppppuntenroute niet optimaal. Als ervaren knooppuntrouterijders letten we goed op, maar geregeld ontbraken er bordjes door omleidingen, nieuwe wegen (denken wij) zodat het een soort verrassingstocht werd met nogal wat heen en weer gefiets. De aanhouder wint want steeds vonden we de route wel weer ergens terug. Dat je dan na vijf uur onderweg te zijn geweest blij bent met het plaatsnaambord "De Moer" zegt toch wel iets. Geregeld ging er ondertussen een jas of vest aan of uit; hadden we het warm of koud, wind mee of tegen maar om zes uur belandden we dan toch bij Bommel Beer waar we ons eerlijk verdiende maal verorberd hebben. Na het laatste stukje fietsen bij ons thuis aangkomen vertelde Rina dat we ipv de rit van 50km die wij uitgezocht hadden 73 km hadden gereden. Ik geloof echt dat ik morgen toch wel stijve benen heb, maar dat moet je voor een gezellige dag (want dat was het echt) over hebben. Volgend jaar weer, maar dan mogen Rina en Seraf de tocht uitzetten.

Ondanks de moeilijkheden van de route (ik hoop dat je omleidingen bedoelt ipv omleggingen, lijkt me toch wat naar om met lijken geconfronteerd te worden onderweg ;-)) zien jullie er toch heel tevreden uit. Bommel Beer smaakte vast na die 73 km!

Nelleke 2009-06-04 11:39:37

O jee, kun je merken dat de vermoeidheid en de verwarring toch wat toegeslagen heeft. Gelukkig vonden we weinig lijken onderweg: dat bleef beperkt tot af en toe een vogellijkje.

MenM 2009-06-04 11:56:57

Mooi om hier 'n verslag te lezen van onze monstertocht. Maar we weten nu in ieder geval waar vliegbasis Gilze-Rijen ligt. En we weten nu ook bijna hoe groot de omtrek is. We hebben lekker geëten in het Beren eetcafé, hmmmmmmm. Het was unne skonnen dag. Met dank aan de organisatoren.

Rina 2009-06-09 23:29:13

nu zit ik dus op pindat en kom ik jullie tegen, terwijl ik toch echt op zoek ben naar de foto's die guus en anne er op hebben gezet. maar goed: blijf je best doen dan wennen de benen vanzelf. Maria