Wat is het hier mooi.

Nederland, Balk

Vandaag een mooie fietstocht gemaakt in eigen omgeving en ervaren hoe mooi het hier eigenlijk is.
Het is prachtig weer en na de koffie stappen we op de fiets om nog eens die mooie fietstocht te maken langs de friese meren.
We fietsen eerst langs het slotermeer, het is daar vergeleken met mijn kinderjaren erg veranderd, het was er druk en levendig ook mede door het mooie weer natuurlijk. Via het fietspad langs het Slotermeer steken we de weg over richting de fluesen . In Elahuizen wijken we af van de route en fietsen door de nieuwe wijk daar normaal kom je daar nooit en we weten dan ook niet wat we zien hoeveel kapitale huizen daar staan.
Even verderop slaan we weer af om via een vrij kale weg in Kolderwolde weer uit te komen waar we bij een pick nick plaats ons meegenomen proviant nuttigen. Er staan fruitbomen waar je gratis fruit mag plukken deze bomen zijn door de gemeente geschonken staat er op een bordje. Alleen zat er geen fruit meer aan op 1 enkele pruim na. Bij de Galamadam nemen we het fietspad langs de Morra, dan via Hemelum naar Warns waar we langs het huis van Jan en Bo fietsen ik neem maar even een foto want op koffie hoeven we niet te rekenen want die zitten natuurlijk ook op de fiets en gelijk hebben ze.
Dan richting Stavoren en ook hier is iedereen aan het genieten van deze mooie dag. Bij de sluis stoppen we even er vaart net een schip de sluis binnen en daar moet ik natuurlijk even een foto van maken.
Dan via het Ijselmeer richting Mirns en dan naar Oudemirdum waar we op het bankje even uitrusten en wat drinken we zitten er even gezellig want er komen nog een paar bekenden langs ook.
Om half vijf fietsen we ons erf weer op met 60 km. Op de teller. Paul appt of we om koffie komen en dat doen we met alle plezier krijgen we toch nog koffie.