Campings en fietsen

Nederland, Limburg

Vrijdag avond is het rozenfestival hier begonnen en het weer is gelukkig goed.
Zaterdag en zondag schijnen heel drukke dagen te worden, de bazin van de camping rade ons aan om maandag te gaan als het wat rustiger was is en dat doen we dan maar.
Zoals gewoonlijk doen we het ,s morgens rustig aan en in overleg met H& M stappen we in de auto om in Brabant een paar campings te bekijken, want H&M willen daar nog heen.
Het is niet zo ver rijden en inmiddels hebben we ontdekt dat je eerst moet gaan kijken om teleurstelling en verrassingen te vermijden.
En bij de eerste waar we het terrein oprijden maken we dan ook meteen weer rechtsomkeer.
De tweede camping de Zandberg ligt zo,n 9 km verder en dat lijkt goed, mooi terrein, mooi toilletgebouw en vriendelijke mensen. Prijs 14.50 all in.
Ernaast zit nog een camping Het einde, ook van de SVR, lijkt ook niet slecht, maar de keus is gevallen op de Zandberg dus weer terug.
Maar dan blijkt dat ze tot 29 aug. geen plaats meer vrij heeft en dan ook nog maar 1 plaats, die Marianna dan maar bespreekt, want die kunnen tot 15 sept. nog wegblijven.
Onderweg doen we nog wat boodschappen.
Mooi optijd thuis voor een hassebasje. Marianna heeft geen zin in koken dus doe ik het maar, het word kip kerrie.
Zondag en het is alweer 10 uur als we ons nest uitkomen na een gebroken nacht vanwege de vliegen die ons uit de slaap houden,overdag zie je die krengen niet, maar zodra je het licht uit doet komen ze te voorschijn,met als gevolg, licht aan ,licht uit enz.
Dus meteen maar een zondags ontbijten gemaakt,vers gebakken broodjes, klontjesbrood uit Arcen, koffie en een vers eitje.
Ik heb een mooie route uitgestippeld,maar helaas gaat er onderweg iets fout met een pijl die ons op een verkeerd spoor zet.
We komen bij Lottum uit en daar worden we dus helemaal via een andere route omheen geleid. Uiteindelijk kunnen we de route weer oppikken.
Eerst komen we een kappelletje tegen waar we even naar binnen gaan, je kunt er een kaarsje aansteken, toen we er in waren kwam er een mannetje net weer nieuwe kaarsen brengen en hij vertelde dat er in de oorlog 13 gezinnen woonden die geen van allen schade hebben ondervonden van de oorlog en uit dankbaarheid met Z,n allen dat kappelletje hebben gebouwd.
Weer verder fietsend komen we een plaatsje tegen wat Californië heet met een camping met dezelfde naam. Hier staan al volop kallabassen en pompoenen aan de weg, we gaan even kijken en wat ziet dat er leuk uit allemaal, heb hier veel foto,s gemaakt.
Verder fietsent kom ik erachter dat we de tocht maar moeten inkorten anders komen we niet meer optijd voor ons borreltje.
Al met al was het een leuk ritje van toch nog 40 km.