Druk, warm, en koud.

Nederland, Echten

Maandag 6 juni.
Het is prachtig weer, veel zon en weinig wind, maar als je elke dag weg bent moet er toch wel eens opgeruimd worden dus dat doen we eerst en dan gauw een stukje eten en op de fiets.
Gisteren zo,n mooie tocht gedaan en vandaag fietsen we hem nog een keer met Harm en Marianne.
Marianne is er stil van zo mooi vind ze het, zo nu en dan even zitten en genieten, wat eten en wat drinken. Na 32 km zijn we mooi op tijd weer op de camping om nog even heerlijk te genieten in de schaduw.
Dinsdag 7 juni weer mooi weer en vandaag gaan we een camping bekijken in Drijber,lijkt mooi op de website, verharde plaatsen, viswater voor de deur en de prijs lijkt ook niet slecht.
We hebben het gauw gevonden en inderdaad er is water voor de deur maar blijkt meer een brede sloot.
Op de camping worden we verwelkomt door een man met korte broek en met een enorme hangbuik.
De camping heeft drie veldjes maar er staan veel caravans die niet zijn bewoond en wat erg ongezellig aandoet.
We komen tot de conclusie, valt erg tegen.
Via Hoogeveen waar we een bakje kibbeling eten weer naar de camping.
Vandaag 8 juni beetje laat uit bed, de zon schijnt maar de temperatuur is iets minder warm.
Het is alweer haast etenstijd voordat we op de fiets stappen.
Het doel vandaag is Echt een klein dorp hier niet al te ver vandaan en daar zijn een paar dingen die wel leuk lijken om te bezichtigen.
Bij binnenkomst in het dorp zien we eerst een oude plaggen hut en ernaast staat het huis met de Belle waar we eerst een bezoek aan brengen het is een winkeltje met spullen welke door gehandicapten of mensen met een beperking zijn gemaakt, er zaten best mooie dingen bij.
Het volgende adres was een landgoed winkel Echt is niet groot dus die hadden we ook gauw gevonden.
Eenmaal binnen weet je niet wat je ziet zoveel spullen.
Ik had nog een adresje maar toen we buiten kwamen was het weer ineens omgeslagen en het was een stuk kouder geworden, dus besluiten we om maar zo vlug mogelijk naar de camping terug te gaan.
Onderweg zie ik te temperatuurmeter op mijn fiets naar 13 graden zakken ongelofelijk wat een verschil, gelukkig had ik een jasje bij me, dat is dus ook de reden dat ik eigenlijk altijd wel wat warms bij me heb.
Zo,n verschil ineens, toen we op de camping de voortent in stapten viel de warmte als een warme deken over ons heen, zelfs de mannen hadden het koud.