Vallen en opstaan

Nederland, Benschop

Vallen en opstaan en je zou er een punthoofd van krijgen.

Gisteren vertrokken naar camping midden op het land, zo,n 5 km vanaf Benschop een plaatsje in de provincie Utrecht.
Een onbekend gebied voor ons.
Rond half twaalf uur rijden we de camping op en Harm en Marianna zijn er al, voor hun is het deze keer maar zo,n 75 km.
Het weer is mooi en we zetten alleen de luifel op.
Marianna had eten mee dus daar waren we snel mee klaar.
De avond verloopt rustig maar in de nacht valt er behoorlijk wat regen.
Vandaag vrijdag schijnt de zon alweer en na de koffie al is het inmiddels toch alweer haast twaalf uur gaan we richting Benschop en dan door naar Ijselstijn en we treffen het want er is markt en wel de hele dag
Maar dat is vandaag niet ons doel, we kopen kaas en kijken even in een paar winkeltjes,zogezegd proeven we even van de sfeer hier en we hebben het al gezien hier moeten we samen maar eens heen als de mannen gaan te vissen.
We vinden trouwens een leuk winkeltje met een verkoper die wel een hele speciale haardracht heeft. Marianna vraagt hoe hij dat zo krijgt en we krijgen een hele uitleg en dan schijnt het helemaal niet zo moeilijk te zijn .
In een viswinkel lunchen we met een portie kibbeling.
Als we teruglopen krijg ik ineens een flinke por in mijn rug, het is Marianna die struikelt en met een plof op de grond beland en hard met haar hoofd op de grond beland.
En ze blijft liggen, gelukkig land ze net voor een terasje waar een dokters assitente aan een drankje zit. Het schijnt wat mee te vallen het is ook de schrik. Ze bieden ons een stoel aan en halen voor Marianna een glas water en een blok ijs in een theedoek want ze kreeg toch een aardig punthoofd.
We vervolgen onze route en dat is nog niet zo makkelijk, maar uiteindelijk pikken we de nummers weer op en gaan richting de lek waar je met een pontje naar de overkant kunt, dat doen we een volgende keer maar we blijven nu aan dezelfde kant en fietsen va een hoge polderdijk richting Jaarsveld.
Het is zo,n drukke weg en smal dat we veschillende keren van de fiets stappen om een grote vrachtwagen te laten passeren.
Richtind Lopik is een heel mooi stuk om te fietsen, leuke huisjes allemaal aan het water de een nog mooier dan de ander.
Als we een bakker tegen komen willen we wat lekkers meenemen voor bij de koffie, maar binnen ontdekken we dat je er gratis koffie kunt krijgen waar we een heerlijke aardbei punt bij kopen en dat terplaatse op een bankje aan het water meteen maar naar binnen werken.
Kosten 2 koffie en twee punten € 3.04 waar vind je dat en lekker dat ze waren, ook mochten we nog gratis messen meenemen.
Onderweg nog een mooie visplek gevonden.
Ben benieuwd hoe het morgen met Marianna is want de stijfheid en pijntjes beginnen nu toch wel wat te komen.
Gelukkig had ik het eten klaar dus daar hadde we geen drukte mee.