You only live once

Portugal, Albufeira

Het is vandaag maandag en we hebben geen plannen, elke dag is weer een verrassing. Eerst maar uitgebreid in bad en mijn haar wassen, koffiedrinken en wat opruimen.
We zijn hier nu twee weken hebben al heel veel van Albufeira ontdekt, we vinden het nu tijd om maar een auto te huren zodat we wat verder weg kunnen er is hier nog zoveel te zien. We wisten al dat we bij onze reisorganisatie geen auto moeten huren is veel te duur, we hebben een ander adresje hier vlakbij.
We bestellen er 1 voor vijf dagen dat komt precies uit en we hoeven er maar drie dagen van te betalen.
Morgenochtend kunnen we hem ophalen, kosten € 60,00 we lopen nog even verder door ik heb op internet een eethuis gevonden wat ook in die buurt moet liggen en dat hebben we redelijk gauw gevonden, ja wat wil je als er een meters hoog reclamebord op de rotonde staat.
We besluiten dat we daar vanavond heen gaan. Terug in het appartement hebben we eerst even een boterham gegeten. Het is weer stralend weer,een wolkenloze blauwe lucht lacht ons toe het is vandaag 21 gr. .We willen weer naar het strand dat word dus weer een flinke tippel, maar dat geeft niet het lopen begint al aardig te wennen en zo verbranden we vast wel wat calorieën. Op het strand komen de schoenen en sokken uit en we lopen een flink eind door het zand.
Ik heb een tas bij me van Primavera en als we even zitten komen er een paar mensen langs lopen oh zegt de vrouw daar gingen wij vroeger ook altijd mee, ik vroeg hoe ze hier nu dan waren nou met de caravan met een overwinteringsreis van de ACSI.
Ze hebben een hele poos bij ons gestaan voor een babbeltje, leuk zulke onverwachte ontmoetingen. Weer terug lopend hebben we wel zin in wat en we nemen nu eens geen koffie maar verse sinaasappelsap en weer een gebakje erbij dat mag vandaag want het is vandaag 29 februari en dat was de echte verjaardagsdag van mijn vader, hij was maar een keer in de vier jaar echt jarig, hij is 81 jaar geworden dus is hij maar 20 x echt jarig geweest.
Nog even in het appartement geweest en toen maar weer de pas erin naar het eethuisje.
Elk een halve kip Piri Piri Sjoerd met Patat en ik met een salade een pils en een flesje drinken voor mij. Kosten 13 euro.
Dit was echte Piri Piri ze gooien voorgegaarde kippen op de barbecue en strijken ze in met Piri Piri saus het was lekker maar behoorlijk pittig.
Op weg naar huis staat ergens een bord buiten met de tekst You only live once, take chances!!!!!! Nou dat doen we dan maar.
We hebben vandaag zowat 11 km gelopen metelkaar en 596 calorieën verbruikt.

Hannie

Ik heb heimwee. 😫😫 Geniet er maar lekker van! En met een auto kun je nog zoveel mooie dingen zien. 😃😃