Tel uw zegeningen.

Portugal, Albufeira

Tel uw zegeningen, dat was vanmorgen het thema van de kerkdienst waar we geweest zijn. Op aanraden van iemand die hier al heel wat jaartjes komt wilden we dat ook wel eens zien, terwijl we thuis nooit naar de kerk gaan behalve bij bijzondere gebeurtenissen zoals een begrafenis of zo.
We moesten vroeg gaan zei ze want het was altijd erg druk dus hebben we de wekker gezet zodat we om half tien weg konden gaan Obe wou ook graag mee en die haalde ons op om stipt half tien. De dienst was helemaal onderin de kelder van appartement Brisa Sol.
Toen we Brisa Sol naderden zagen we al veel mensen lopen, toen we binnenkwamen wisten we niet wat we zagen zoveel mensen, er werd ons verteld dat er 350 stoelen klaarstonden en dit bleek lang niet genoeg want ze bleven maar stoelen bijzetten. Om half elf begon de dienst en de dominee begon om te vertellen dat het eigenlijk vastentijd was maar we hoefden ons niet te onthouden van koffie thee en gebak zei hij en daarbij moesten we onze zegeningen tellen, en als ik dat na ga zijn dat er vele.
Hij vertelde ook dat er twee collectes zouden zijn 1 voor de armen en volgens hem waren dat er hier velen waar wij hier dus niks van merken. De tweede was om dit soort diensten te bekostigen. Het feit dat wij dit soort vakanties kunnen houden is een voorrecht. We hebben hier ook al bedelaars gezien weet niet goed wat ik er van moet denken ze waarschuwen ook vaak dat dat nep is. Na de dienst kon je nog koffiedrinken met elkaar maar daar zijn wij niet meer heengegaan want dat was weer ergens anders en we wisten niet goed waar dat was. Wij zijn naar Bella Canela gegaan waar we vorige week ook waren, dat mocht toch van de dominee. lekker buiten in de luwte want het waait nog stevig en het is nog niet echt warm al schijnt de zon alweer volop. We eten maar niet tussen de middag zitten nog vol van het gebak. Het is mooi weer en we lopen weer naar het strand en ik vergeet mijn iPad natuurlijk weer, nou ja jammer dan, het is druk bij het strand en we zitten nog even op een bankje van de zon te genieten.
Op de terugweg het is inmiddels al 4 uur geworden gaan we koffie drinken met gebak bij weer een ander koffiehuisje, het is er bere druk en met moeite vinden we een plaatsje.
Het is zo'n groot stuk gebak dat we vragen of ze het doormidden willen snijden en dat is geen probleem. Bij thuiskomst kunnen we nog lekker even in de zon op het balkon zitten.
We hebben deze dag zowat 10 km gelopen en 540 calorieën verbrand volgens Sjoerd zijn App op de telefoon die dat bij houd. We halen een kant en klare gegrilde kip bij de supermarkt hier vlakbij, en wat bij ons ook zo gewoon is dat wij de kraan open doen en er heerlijk en goed water uit komt, hier moet je water kopen om te drinken en thee te zetten 5. Liter voor 0.45 cent niet duur maar je moet het wel allemaal meesjouwen. ik had nog snijbonen van gisteren die had ik al gekookt maar omdat we gisteren onverwachts uit eten gingen waren die blijven staan, even opwarmen en we hebben onze vitamientjes ook weer gehad. We namen ook nog een bakje aardbeien mee maar net als bij ons om deze tijd zijn ze erg hard en smakeloos.
De avond verloopt zoals anders voetjes op de bank, wat spelletjes en tv kijken en soms een spelletje hekken maar Sjoerd verliest altijd zegt hij.
Heb vandaag dus weinig foto's er zitten nog een paar op Sjoerd zijn telefoon dus die hebben jullie nog tegoed.
P.s jullie kunnen dubbelklikken op de foto's om ze groter te maken.