Alweer in Duitsland

Duitsland, Bad Bentheim

Vanmorgen om 9 uur stappen we in de auto op weg naar Duitsland voor twee nachten in hotel Oelen in Bad Bentheim.
Onderweg bedenken we dat we wel even naar Ikea kunnen gaan in Hengelo en omdat we daar een pasje van hebben is de koffie daar gratis en we binne zunneg dus zelf een broodje meegenomen. Dan de winkel door, we weten wat we willen hebben en slagen er naar wens.
Dan richting Oldenzaal waar we van Gils bezoeken ik zoek een nieuwe kast.
Jaren geleden kocht ik hier eens een bank en een stoel, het is daar wel veranderd in de loop der jaren.
En ik vind zowaar een kast en hij kan volgende week donderdag al worden bezorgd.
Komt niet mooi uit maar goed daar moeten we dan maar maar een mouw aan zien te passen.
Ook moet de muur achter de kast eerst gesaust worden.
De caravan moet naar de stalling, 2 morgens les van seniorweb en donderdag neven en nichtendag wat ook door ons word georganiseerd.
Oh waarom zitten er maar 24 uren in een etmaal , heb daar lang niet genoeg aan.
Ook nog maar een lamp gekocht voor boven de tafel, ik wil geen lampen aan het plafond ,maar Sjoerd wel, dus geven en nemen deze keer.
Dan op naar het hotel via wegversperringen en omleidingen komen we daar uiteindelijk aan. We worden ontvangen met een drankje, maar als we om een wijntje vragen mag dat niet, nou dan maar koffie en dat lijkt meer op een soepkoppen dan op een koffiekopje.
Dan is er nog tijd om het plaatsje te verkennen, en dat valt een beetje tegen.
Om 6 uur kunnen we aanschuiven voor een warme maaltijd, geen buffet maar eten wat de pot schaft.
Eerst een soepje vooraf. Gebakken aardappeltjes een stukje vlees en salade.
Een toetje na.
Het was niet overdadig ,maar genoeg.
Om 9 uur komen Griet en Sikke nog even een borreltje drinken.
Het was weer een lange dag.

Ik ben benieuwd naar kast en de lamp. Jullie hebben leuke dagen gehad. Zaterdag weer huiswaarts? Ik bel van de week. Groet, Marianna