Koffiedrinken en Lidl

Portugal, Albufeira

Als we opstaan schijnt de zon al uitbundig dat beloofd wat, we doen rustig aan want we gaan koffiedrinken bij Obe en Tjsimkje. Afgelopen week hebben we al even ontdekt waar ze zitten en het is maar een klein eindje.
Obe was al blij want hij had wat problemen met de laptop gelukkig kon Sjoerd het oplossen. Er zit ook een zus van Tjsimkje bij ons in het appartement en ik heb gisteren al met haar gesproken.
Zij gaan maandag alweer naar huis. Morgenavond gaan we met elkaar uit eten zij komen hier al vele jaren en weten precies waar je zijn moet voor ons is het allemaal nog ontdekken. Wij hebben vanavond een lekker stukje vlees gehad met bloemkool en gebakken aardappeltjes en dat was lekker. Vanaf het appartement van Obe en Tjsimkje rijd een gratis bus naar de Lidl en de Aldi vertelden ze ons die elk uur vertrekt ze vertelden dat wij daar zo wel in konden stappen. We besloten om half vijf daar dan mee naar de Lidl te gaan zodat we vanmiddag nog even konden genieten van de zon bij het zwembad.
Even na half vijf kwam er inderdaad een bus en wij erin maar wat scherts onze verbazing hij stopte niet bij de Lidl en reed door en stopte pas bij een winkelcentrum en zette de bus stop we keken elkaar eens aan er zaten ook geen Nederlanders in de bus die we konden vragen . Uiteindelijk zijn we maar uitgestapt en lopend ( een hele klim ) naar boven gelopen onze boodschappen gedaan en met de taxi weer terug naar ons appartement ben benieuwd hoe het dan wel moet.
Morgen moeten we heel vroeg op om 8 uur worden we opgehaald door een busje om naar de zigeunermarkt in Loule te gaan.
Hoe dat afloopt horen jullie morgen

Vervelend van de Lidl. Toch wel een voordeel als je met een auto bent. Je kunt ook boodschappen doen bij de Continente bij Albufeira Plaza. Die hebben ook heel veel. Loulé: is leuk! Probeer ook naar de binnenstad te gaan. De markthal en de op zaterdagochtend daaromheen boerenmarkt vonden wij leuker dan de zigeunermarkt. 😃 Het weer bij jullie is beter dan hier in Spanje!! 😓😓