Rododendrons

Duitsland, Westerstede

De eerste vakantie kilometers zitten er weer op. Gisteren was het 29 graden bij ons en dus erg warm een heel verschil bij vandaag. De termometer geeft 14 graden aan en het regent, ja hoe vreemd wil je het hebben. In tegenstelling tot andere dagen was ik zeer vroeg wakker en ben maar naar beneden gegaan want er moet nog wel het een en ander gebeuren voor dat we kunnen vertrekken. De laatste dagen heb ik zoveel mogelijk al in de caravan gedaan, voor hij in de winterstalling gaat halen we het meeste er toch wel uit en dat moet er zo,n eerste keer ook weer in. Bovendien moeten we hier natuurlijk ook altijd rekening houden met ons Nederlands klimaat.
Na nog gauw even een bakje koffie is het toch al haast weer 10 uur voordat we goed en wel rijden. De fietsen moesten nog op de caravan en dat is altijd eerst weer de vraag van hoe zat het ook alweer.
Ons doel vandaag is Westerstede en dat ligt in Duitsland heel bekend want om deze tijd moet het hier erg mooi zijn want dan bloeien hier overal de rododendrons en azaleas. En je schijnt hier mooi te kunnen fietsen.
Mijn plan was eerst om in Nederland een camping te zoeken en van daaruit met de auto hier heen te rijden, maar dat was toch een beetje te ver,het extra geld wat ik dan aan benzine kwijt was kan ik ook aan een iets duurdere camping besteden.
De svr heeft hier nl. geen campings in de buurt.
Op de valreep vond ik gisteren nog een camping in Westerstede en die zit precies waar we moeten zijn voor de rododendrons.
Ik heb er niet heen gebeld om te bespreken ik denk dat er wel plaats is we avonturen het maar.
De reis verloopt spoedig en onderweg drinken we nog even een kopje koffie, we doen het rustig aan.
We proberen nu ook om het adres in de T tom te krijgen de plaatsnaam is geen probleem maar de straat is er niet in te krijgen,gelukkig hebben we ook een route beschrijving bij ons dus dan vertrouwen we daar maar op.
We rijden zonder problemen naar de plaats van bestemming, maar de camping is een ander verhaal.
Op de route beschrijving staat dat we afrit 6 moeten hebben en verder de borden moeten volgen, nou na alletwee een staaroperatie gehad te hebben zou je zeggen dat we dat wel moesten zien, nou nee dus. Wel zien we een heel veld met campers en ik meende dat ik gelezen had dat er voor de camping een grote camperplaats was, maar ja dat rij je zomaar voorbij en met een varavan achter je kont aan draai je ook niet zomaar even om en al helemaal niet als er nergens een plekje is waar dat kan. Dus zaten we zomaar weer 12 km. verder en dat bevorderd het humeur van mijn chaufeur ook niet dus is het beter dat ik me dan maar stil hou.
De temperatuur is inmiddels 20 graden maar geen zon.
Als we op de camping aankomen en die zit inderdaad waar ik de campers zag staan is de receptie gesloten. Middagrust,gadsamme hoe bedenken ze het.
Het is dan half twee,we besluiten om dan eerst maar te eten,maar als we het goed lezen gaan ze pas half zes open voor een half uurtje.
Dan kijkt Sjoerd nog eens goed en leest dat je zelf een plaatsje kunt zoeken er staan nummers bij van de plaatsen die besproken zijn. Nou dat lucht op ja want de koelkast moet wel aan de stroom.
Dus kunnen we ons eindelijk instaleren.
Na nog een vers bakkie stappen we op de fiets,althans ik want Sjoerd heeft het ketting eraf.
We zitten aan de rand van het plaatsje en het is een mooie plaats met alles erop en eraan.
Inmiddels hebben we toch behoorlijk honger gekregen en de snert die ik nog in de vriezer had smaakte daarom heerlijk.
De camping is meer een doortrek camping en zou dan ook niet graag hier mijn vakantie door willen brengen maar voor 5 nachten is het prima. Goede toiletten en douches en schoon we staan alleen de caravans die bij ons op het veldje staan zijn vasten.
Ik zit dit verslag in de auto te typen en ben even naar voren gereden want in de caravan heb ik geen verbinding en hier wel.
Inmiddels miezerd het steeds wat ik hoop dat we de zon nog wel zien deze dagen dan lijkt alles zoveel mooier met al die bloemen.

Veel plezier en hoop voor jullie dat het weer wat beter wordt.