Weer mooi dagje

Portugal, Alte

Na de koffie gaan we weer op pad, we hebben de auto nog dus moeten er ook gebruik van maken. Het is weer stralend weer al is de wind wat frisser dan gisterenen ik denk dat het zo'n 16 graden is. Na de koffie vertrekken we. We weten al aardig de weg te vinden. Ons doel vandaag is Alte een heel oud stadje waar ik al over gelezen had.
Het is niet ver van ons vandaan, onderweg weer allemaal sinaasappels aan de weg te koop.
In het dorpje parkeren we de auto en lopen het dorp in en het is echt oud ( zie foto's )
Het is er niet druk, een bord verwijst ons naar fonteinen dus gaan we die richting op het blijken een soort bronnen te zijn waar water uit komt ook loopt er een watertje waar hele grote vissen in zwemmen we weten niet welke. Op internet had ik gelezen dat er een restaurantje was dat hete aqua mell en daar gaan we maar even lunchen.
We bestellen koffie en tosti van het huis dat is geroosterd brood met tonijn ,tomaat , Mozarella en oregano en dat drie stukken was erg lekker. Terwijl we daar zitten komen er nog drie dames ( we zitten buiten aan de achterkant met een prachtig uitzicht op de heuvels ) deze dames blijken ook bij ons in het appartement te zitten en van hun krijgen we een adresje waar je goed kunt eten, vlak bij ons app. We besluiten om vandaag niet zo'n grote tocht te maken we willen ook nog even van de zon genieten en dat doen we thuis op het balkon. Rond etenstijd zoeken we het restaurantje op en dat is gauw gevonden ( Jantje wat voor jullie straks) terwijl wij daar aan het eten zijn komen ook de drie dames binnen en ik moet zeggen het eten was fantastisch en goedkoop. Sjoerd had soep vooraf en ik een salade toen allertwee een hele grote kippenborst met rijst ,patat en salade. Ik had voor na vruchten en Sjoerd tiramisjoe sorry weet niet hoe ik dat moet schrijven toen nog koffie na Sjoerd had bier en ik sinaasappelsap rekening 10,50 p.p
Om 8 uur ploffen we op de bank. Nog een paar dagen moet er niet aan denken.
Het is inmiddels zaterdag en ik schrijf dit verslag in een winkelcentrum.

Ohh Baltazar was buiten!! 😃😃 Jullie hadden beter weer dan wij in Alte.