Ontdekken

Portugal, Albufeira

We zijn nu al een paar dagen in Albufeira. Na een voortreffelijke reis kwamen we maandag avond aan in Faro.
We werden met een klein busje naar ons appartement gebracht, en dat ziet er heel goed uit, het ontbreekt ons aan niks.
Na een goede nachtrust zijn we na de koffie op pad gegaan en natuurlijk lopend en dat is even wennen. We moesten om 12 uur in een ander appartement zijn voor de informatiebijeenkomst en dat was eerst wel even zoeken, maar we zijn er wel gekomen en het was heerlijk weer.
Nog wat boodschappen gedaan en nog een uurtje op het balkon in de zon heerlijk.
Thuis gekookt want we weten nog niet waar de goede restaurants zitten.
We lagen vroeg op bed, kunnen ook op bed tv kijken. Maar de slaap won het deze keer.
Vandaag woensdag weer na de koffie op pad gegaan de zon schijnt volop ik heb gezien dat er ergens een groente en fruit markt moet zijn maar we hebben het niet kunnen vinden. Uiteindelijk kwamen we ook op THE String terecht dat is de bekendste straat van Albufeira een straat met veel kroegjes en veel souvernirwinkels en veel Chinese winkels van sinkel waar je van alles en nog wat kunt kopen . In de zomer moet je hier niet komen dan wordt de sfeer daar bepaald door veel zuipende jeugd en veel Engelsen en Britten.
Op een terrasje namen we een koffie met een tosti en ik had een pastel de natta we betaalden 6.75 en dat was het dubbele van wat we gisteren betaalden in de supermarkt voor hetzelfde. Om 4 uur vanmiddag hadden we een borreluurtje van Primavera en hoorden daar weer verschillende tips van mensen die hier ook al jaren komen.
Op weg naar ons appartement kwamen we Obeen Tsjimkje tegen die nog even mee zijn gegaan Tsjimkje haar zuster zit bij ons in het appartement, vrijdag gaan we naar hun op de koffie.
Vanavond weer thuis gegeten en we hebben allertwee WiFi genomen

Wij vertrekken morgen uit Portugal. Tips voor restaurantjes: aan het eind van de strip naar beneden en dan kom je op strand Praia da Oura. Daar zit een heel gezellig restaurant met een schitterend terras aan zee. Verder in het oude Albufeira. Tegenover het medisch centrum (met een Nederlandse hiisarts) zit Patrick, een leuk klein restaurantje met lekkere koffie, thee. Als je doorloopt de stad in kom je op een groot plein. Op vrijdagavond en zondagavond is daar heerlijke live muziek met Tillermans. Aan hetzelfde plein zitten diverse lekkere restaurantjes. Wij hebben er een paar geprobeerd. Doorlopen door de kleine straatjes tot de zee (linksaf) kom je meer restaurantjes tegen. Bij het grote strand zijn in dit seizoen ook 2 restaurants open. Wij hebben in het restaurant het dichtst bij de roltrappen gegeten. Het was heerlijk!! Lekker chillen kun je bij het restaurant als je door de tunnel naar het strand gaat. Heel veel plezier. Geniet er lekker van. 😃😃

ineke.reisblog 2016-02-17 21:48:58

Oh ja en http://www.restaurant-hollandaise.com/ Daar hebben wij heerlijke kip piri piri gegeten. En je kunt er Nederlands spreken. Overigens bij Patrick ook. 😃😃

ineke.reisblog 2016-02-17 21:55:28

Dankjewel ik ga het allemaal uitzoeken en jullie goede reis naar huis. Groeten Sjoerd en Hannie

hinneenwer.travels 2016-02-17 22:52:05

Wat ziet het er allemaal leuk uit. Heel veel plezier gewenst.

Bo de Graaf 2016-02-18 11:46:00

Het ziet er goed uit. Fijne vakantie.