Fietsweer

Nederland, Hoogeveen

Tijd voor weer een verslagje,
Het is prachtig fietsweer dus route uitgezet en op weg naar Echten een plaatsje waar we vorig jaar ook zijn geweest. Het grote witte huis wat we al een paar keer voorbij kwamen was nu open en er stond een bord dat er een expositie was. In de tuin waren allemaal kunstwerkjes neergezet en opgehangen. Binnen was een winkeltje met leuke hebbedingetjes en vele soorten thee, honing, jam enz.de meisjes van de bediening zagen er leuk uit en pasten goed bij het in engelse stijl ingerichte theehuis. Een paar meter verderop was weer een andere stopplaats n.l. Het hûs met de belle.
Hier worden allemaal dingen verkocht wat door verschillende mensen word gemaakt hobbyisten, beeldjes ,kussens, kaarten enz het winkeltje word gerund door vrijwilligers erg leuke dames,waar we een gratis kopje koffie van kregen.
Na weer een aantal km. verder naar de Luie Tuinman. Dit is een soort theetuin waarvan je de tuinen kunt bezichtigen maar wel 5 euro,s voor moet betalen, doen we dus niet.
Wel kun je er zitten voor een kopje koffie of thee met appeltaart, er zijn allemaal verschillende zitjes met gebreide kleedjes en kussens.
Ik heb hier geen foto,s gemaakt ik heb er nog een paar van vorig jaar.
En het is misschien wat vreemd maar we vonden het niet zo leuk als vorig jaar, het viel ons een beetje tegen we vonden het er wat rommilig en goor uit zien de luie tuinman bleek nu ook echt lui te zijn .
Terug via Hoogeveen om nog wat boodschappen,we eten hamburgers door harm buiten gebakken en gezellig met een salade was het weer een compleet feestmaaltje.
Donderdag weer prachtig weer,we gaan weer fietsen maar eerst maak ik het eten voor vanavond klaar, ik maak chicken tonigt weet niet hoe je het schrijft. Omdat hier veel snijwerk bij komt kijken, alles vers, hou niet van al die kant en klare potjes en zakjes gaat er veel tijd en voorbereiding aan vooraf.
Na een snelle lunch dus gauw op de fiets, maar al gauw zijn we de geplande route weer kwijt dus we doen maar wat.
Op een bospad op de hei komen we een dochter met haar moeder tegen die op het mulle zandpad reden maar van iemand een waarschuwing kregen dat ze niet verder moesten gaan. Maar er ging iets goed fout, bij het keren komen ze vast te zitten, we hebben met zijn allen geprobeerd om de auto daar weg te krijgen maar dat mislukte.
Ze heeft zelf hulp gezocht bij de in de buurt liggende golfclub, of het gelukt is weet ik niet want wij zijn verder gegaan en hebben hun het beste gewenst.
Op de terugweg begint de wind behoorlijk aan te wakkeren maar het blijft droog.
Op de camping hebben we ons eigen terrasje gemaakt met eigengemaakte tompoezen en koffie.

Wat een lekker weer, genieten! Wij fietsen ook elke dag minstens 40 km. Veel plezier!

Bo 2017-06-16 20:03:45

Hoi Hannie en Sjoerd, Ik geniet weer van jullie verhalen en prachtige foto,s De heideplantjes doen het goed, ik heb ze gister nog water gegeven. veel plezier, Hartelijke groet, Wil