Laatste week

Nederland, Hoogeveen

De laatste week is ingegaan, gisteren waren we al 6 weken weg.
Het weer is steeds een beetje spelbreker hier zodat we ons geregeld afvragen gaan we wel of gaan we niet en zo ja gaan we op de fiets of met de auto.
De mannen zijn vrijdag te vissen geweest, ze hadden een mooi stekje gevonden niet ver van de camping, ik was naar de kapper en Marianna bleef op de camping.
Bij de kapper kreeg ik bij de wasbak onder het wassen en spoelen een stoelmasage wel lekker maar verder is de permanent totaal mislukt er is weer niks van te zien. Dit is heel vreemd want vorig jaar in Epe had ik precies hetzelfde.
Terwijl ik met mijn eigen kapster nooit problemen heb, ik ga er in elk geval weer mee terug.
Gisteren naar Hoogeveen geweest met de auto toen we terug reden plenste het.
Vanmorgen hoorden we veel geschreeuw op de weg hiervoor onze camping, bleek het een groep mannen te zijn die aan het klootschieten waren, er is hier een stuk van de weg afgesloten dus daar konden ze hun gang gaan. Ze moeten de bal zover mogelijk weggooien en die gene die de minste worpen heeft die wint ze leggen zo een hele afstand af.
Op campings ontmoet je veel mensen en allemaal hebben ze hun eigen levensverhaal , zo staat er bij de ingang een echtpaar wat heel vriendelijk is en altijd de hand opsteekt als ik naar het toilet loop, hij een beetje dik veel te korte (lange) broek, zij heel antiek gekleed, haardracht zwarte kousenkerk.
Hij 68 jaar, zij 88jaar zij 1 jaar jonger dan zijn moeder.
Wat is nu het verhaal hier achter, zij is jaren geleden mishandeld door twee meisjes die haar ingeklaard hebben geslagen de een schopte tegen de ene kant van haar hoofd en de andere schopte tegen de andere kant. Alles was kapot geschopt en ze is nu helemaal doof, kan wel een beetje liplezen.
Toen overleed haar echtgenoot op jonge leeftijd en zij zat met een gezin met kinderen.
Hij was een vriend van haar man en heeft het gezin toen geholpen en haar zoveel mogelijk bijgestaan.
Zodoende is daar dus een relatie uit ontstaan en zijn ze getrouwd.
Dan zijn hier nog Geert en Jannie die hier het hele seizoen op de camping staan en de boer en boerin veel werk uit handen nemen. Geert voert de kippen en konijnen en heeft hier ook een groentetuintje waar hij soms wat van verkoopt voor een prikkie, het gras word weer door een ander iemand gemaaid en ook de toiletten worden weer door iemand schoon gemaakt.
Verder zijn hier wel veel scootmobielen en rollators.
.Toch voelen wij ons hier best thuis op deze camping hij staat nu ook helemaal vol.
Vandaag is er TT in Assen en die treffen niet het mooiste weer veel regen.
Vandaag was er kunstmarkt in Ruinen en daar wilden we graag heen maar het weer doet ons besluiten om maar niet te gaan, het evenement zou op de brink zijn maar als het regent ga je daar natuurlijk niet zitten dus wagen we het maar niet.
Sjoerd volgt de TT ik heb wel een handwerkje en zo krijgen we de dag ook wel om.

Niks aan dat er steeds regen dreigt! Hier hebben we 1 bui gehad, net nog een stuk wezen fietsen. Groet.

Bo 2016-06-26 17:18:34

Leuk stukkie, maar is het niet Geert en Dulkje?