Leuke dag

Portugal, Albufeira

Na een goede nacht en na de koffie gaan we weer op pad, het doel is Chinees, nee geen chinees waar je kunt eten maar een winkel waar van alles te koop is. Wij kenden ze al van Spanje maar ze zijn hier ook en wel heel veel. Er zijn hele groten maar ook kleinere de een is rommelig terwijl de kleinere ook mooiere dingen verkopen en er ook opgeruimder uitzien. Gisteren bij het borreluurtje had ik gehoord waar een grote zat dus dat was ons eerste doel. We hadden hem redelijk gauw gevonden in een straatje waar we nog niet geweest waren. Ik heb een paar pantoffels gekocht had ze niet meegenomen van huis maar de tegelvloer is wel een beetje koud aan de voeten, niet dat we het hier niet warm kunnen krijgen hoor daar is niks mis mee, soms zetten we hem in de avond even aan.
Een paar sokken en een joggingbroek rijker lopen we weer verder. We lopen richting de zee verder en zijn in no time bij de zee weer wat ontdekt hoe we er dus snel kunnen komen. Via de roltrap naar beneden lopen we het oude centrum van Albufeira in het is er gezellig druk we zitten net rond etenstijd. Er zijn veel schoenwinkels hier en tassenwinkels.
Je kunt zien dat ze op het ogenblik alles aan het klaarmaken zijn voor het nieuwe seizoen, veel winkeltjes moeten nog worden ingericht.
Opeens zien we Obe en Tjsimkje op een terras zitten met een zuster van haar met e man die gisteren hier ook aangekomen zijn.
We hebben meteen ook maar een broodje en een omelet genomen en vers sinaasappelsap, rekening 16 euro niet echt goedkoop. Na een poosje gaan we weer verder en lopen langzaamaan terug, we kregen gisteren een adresje voor goede koffie met gebak en mijn rug vraagt om rust dus gaan we naar binnen buiten vinden we het een beetje te koud het is vandaag erg wisselend dan weer zon en even later is het weer bewolkt, maar het mooie is hier dat je wel altijd naar buiten kunt en dat doe ik thuis dus niet met die temperaturen bij ons in Nederland.
We bestellen elk een koffie en we zoeken er wat lekkers bij een soort grote tompoes met slagroom vulling maar die is zo groot dat we vragen om hem doormidden te doen, dat doen ze hier allemaal.
Het smaakte heerlijk, opeens zien we een stel die gisteren bij ons aan tafel zaten bij het borreluurtje ze komen bij ons zitten we hebben gezellig even gepraat en zij vraagt of we hun appartement willen zien. We lopen met hun mee en het lijkt veel op dat van ons zie foto's alleen zitten zij een beetje meer in het centrum. Het is al haast 6 uur als we weer in ons appartement aankomen, gelukkig heb ik vanmorgen de worteltjes al gekookt.
We hebben een leuke dag gehad.