Nostalgie en meelkoekjes

Portugal, Monte Gordo

Met een helder blauwe lucht en volop zon vertrekken we na de koffie op weg naar Monte Gordo waar we jaren geleden 2 weken verbleven. Na een tankstop en aanschaf van een nieuwe wegenkaart rijden we richting Faro komen toch zomaar een stuk op de autobaan wat we eigenlijk niet wilden.
Het rijden is hier een beetje ingewikkeld, uiteindelijk belanden we toch op de goede weg. Eenmaal in Monte Gordo gaan we eerst maar een hapje eten, inmiddels is het al 2 uur geworden. We gaan bij het eerste het beste tentje zitten en bestellen een broodje van de chef voor Sjoerd en voor mij een broodje van het huis, ja soms moet ik van mijn principes afwijken thuis maar weer vasten. Het was in ieder geval lekker bij de koffie kregen we echte Koffiemelk van de Friese vlag en een meelkoekje erbij geserveerd.
Na een rondje strand en Monte Gordo zijn we het er over eens dat het een beetje tegenvalt het is er erg rustig en het trekt ons niet meer zo.
Het is in Albufeira gezelliger, wat je bij Monte Gordo wel meer ziet zijn veel fietsers ik denk heel veel Nederlanders . Op de terugweg toch nog wat sinaasappels gekocht. Thuis gegeten.