Zigeunermarkt Loulé

Portugal, Loulé

Gisteravond moest de wekker worden gezet want we moesten er vroeg uit.
Om goed 8 uur werden we opgehaald door een busje van de ticketshop om ons naar de markt te brengen in Loulé. De bekendste markt van de Algarve. Na een rit van bijna 1,5 uur, onderweg nog verschillende mensen opgepikt werden we in Loulé afgezet. We kregen drie uur de tijd. Nou die hebben we niet op de zigeunermarkt besteed daar waren we gauw uitgekeken. Gauw de andere kant op naar een soort boerenmarkt met groente en fruit en naar de overdekte markthal met veel vis, kruiden, honing enz.
Ik heb helaas weinig foto,s gemaakt wilde eigenlijk mijn iPad niet meenemen maar dat had ik dus wel moeten doen. Sjoerd heeft nog wat foto.s met zijn telefoon gemaakt maar dan moet ik steeds vragen of hij een foto wil maken, dus de volgende keer gaat mijn patje weer mee.
In Loulé zelf was het best gezellig en druk.
Tegen twee uur werden we weer bij het appartement afgezet.
Gauw verkleden en nog lekker even bij het zwembad liggen het was heerlijk weer.
Tegen zessen werden we opgehaald door Obe en zijn vrouw en zijn we naar een leuk eettentje gegaan. Dit is weer zo,n tentje wat je dus moet weten te vinden ,we hadden dit zelf niet gevonden en toch zat het vlak bij ons.
Vooraf kon je kiezen uit een salade of soep. Verder kon je als hoofdgerecht kiezen uit bief met champignonsaus of zalm of kip of varkensfilet met frites. Sjoerd had een halve fles wijn en ik verse sinaasappelsap, nagerecht kon je kiezen uit wel 6verschillende dingen. Ik had een caramelpuddinkje en Sjoerd aardbeien met slagroom +nog een kopje koffie.
Vooraf was er ook nog brood met paté boter en olijven.
De rekening was samen 16 euro.
Toen we buiten kwamen had het even geregend.