Bezoek

Nederland, Dwingeloo

Vandaag hadden we bezoek.
Hessel en Sjoerdje hadden gevraagd of ze konden komen vandaag en dat is natuurlijk altijd goed.
We hebben de wekker gisteravond maar gezet want anders komen we ons nest niet uit natuurlijk want we slapen hier als een marmot.
Het weer was fantastisch dus kunnen we mooi buiten zitten, ik sta nog te soep koken als ze om kwart over tien voor onze neus staan, gauw koffie gezet en weer even bij gepraat.
Na de soep en een broodje zijn we op de fiets gestapt en hadden weer een prachtige route door bossen en hei.
Aan Marianna de opdracht gegeven om half vijf de koffie klaar te hebben.
Je ziet hier onderweg veel vennetjes in de heidevelden en veel moerasachtige gebieden waar veel wolgras groeid.
Het is weer een heel ander landschap dan de heidevelden in Gelderland bij Heerde en Epe.
De tocht was ongeveer 32 km. Om half vijf waren we weer op camping waar de koffie klaarstond. Na de koffie en een drankje met een hapje hebben Marianna en ik elk een wokgerecht klaar gemaakt en met een pan rijst erbij waren in no time de pannen leeg.
Tijdens het koken viel een paar keer de stroom uit en dat is best lastig want dat kunnen we zelf niet verhelpen dus moeten we steeds iemand erbij halen.
Na een berg afwas wat de mannen mochten doen en een bakje koffie werd het kil buiten.
Hessel en Sjoerdje uitgezwaaid en naar binnen waar de tv het weer niet doet.