Ik was er al bang voor.

Nederland, Balk

Vrijdag 26 mei onze kleinzoon Sem is vandaag jarig en wordt 15 jaar.
Het is eerst niet zo zonnig vannacht was het mistig hoorden we in de wandelgangen.
Maar al gauw trekt het bij, we doen rustig aan. We lazen op het prikbord dat er vrijdags een visboer staat in Yde,nou zijn we niet zo bekent in Yde maar ze zeggen dat hij bij het oude gemeenschapshuis staat en anders kun je ook nog op de reuk afgaan toch.
Sjoerd wil wel even gaan kijken, maar het duurt wel erg lang voor hij weer terug komt, na 6 km houd hij het voor gezien en komt zonder vis terug.
Geen visboer te bekennen, nou dan maar zo op pad ik heb geen zin om nu nog eten klaar te maken en ik denk dat we onderweg wel wat tegen zullen komen.
We hebben wel vaker op deze camping gestaan maar altijd was het weer een tegenhanger of het regende of het was koud,maar deze keer treffen we het bijzonder,ik heb weer een mooie route uitgezet en we zien weer vanalles.
Zo komen we al fietsend in Zeijen aan en zowaar daar is een bakker waar we ook nog koffie kunnen krijgen, en met een lekkere aardbei bol erbij en een mini piza en crocet broodje kunnen we weer verder. Op naar de orangerie waar ik Sjoerd weer buiten op het terras achterlaat en waar hij gezelschap krijgt van nog zo,n zelfde exenplaar die daar ook gedumpt word door zijn vrouw waar ik later een erg leuk gesprek mee heb,dat zijn de leuke dingen als je zo onderweg bent. Ze vertelde dat ze hier ook altijd 1 x per jaar heen ging en dat was dus vandaag.
Ik heb daar weer genoten.
Het is al haast drie uur als we weer op de fiets stappen op naar Norg maar onderweg begin ik ineens te slingeren terwijl ik niet eens een druppel drank op heb, nee er gebeurd iets waar ik dus deze vakantie al bang voor was, een LEKKE BAND jazeker daar sta je dan, wat nu?
Gelukkig zijn we verzekerd bij pech hulp. Hij belt het nummer en na eindeloos doorschakelen krijgt hij iemand aan de lijn en binnen een kwartier komt het busje mij ophalen en Sjoerd fietst alleen terug.
Dit is weer een goede les geweest.
Bij de caravan kan hij hem gelukkig plakken wat pas na drie keer lukt.
Toch hebben we een prachtige dag gehad mede door het mooie weer natuurlijk.

Nog even een aanvulling op dit verslag, het was niet mogelijk om het te versturen ik dacht eerst dat het aan de verbinding lag, maar inmiddels zijn we weer thuis en wou het ook niet. Even de i pad helemaal uitgezet en nu lukt het wel. Inmiddels is de band alweer lek dus dat zal wel een nieuwe band worden gelukkig gebeurde het niet weer onderweg, want gisteren hebben we toch nog 50 km. gefietst.