Bus en boot

Duitsland, Berlijn

Om 7 uur gaat de wekker en om kwart voor 8 zitten we aan het ontbijt en dat ziet er geweldig uit.
En alles is even lekker dus stappen we met een goed gevulde maag om half negen weer in de bus en rijden weer naar de binnenstad van Berlijn.
We pikken daar een gids op die ons vanmorgen en vanavond zal begeleiden.
We rijden van oost naar west onderwijl komen we ogen te kort. er is zoveel te zien dat kun je allemaal niet onthouden.
We stoppen ook een paar keer om foto,s te maken.
Om half een stappen we aan boord van de vliegende hollander voor een boottocht over de Spree zodat we Berlijn van een andere kant kunnen zien.
We varen van west naar oost waar de bus ons weer op pikte en bijna iedereen afzette bij slot scharlottenburg waar we konde wandelen in de mooie tuinen. Nog even wat staatjes ingewandeld en wat gedronken op een terrasjes. Om half vijf werden we weer naar de binnenstad gebracht waar we nog wat konden eten en dat was heel goedkoop en lekker.
Om half zeven stappen we weer in de bus en ook Paul de gids van vanmorgen stapt weer bij ons in voor een avondrit waarbij we o.a de joodse wijk hebben bezocht, erg indrukwekkend allemaal wat daar gebeurd is we sluiten af met een drankje in een barretje. Het is inmiddels al half elf als we weer in het hotel aankomen.Ik schrijf dit nog gauw even doe thuis de foto,s erbij dat neemt nu veel te veel tijd en morgenvroeg moeten we om kwart over acht alweer in de bus zitten

De reis ziet er mooi uit,veel loopwerk ? Er is een heel mooi boek die afspeelt in Berlijn.