Outlet

Duitsland, Ochtrup

Vannacht lekker geslapen,
Tegen 9 uur begeven we ons naar het ontbijtbuffet en dat ziet er goed uit.
Met een goede bodem stappen we dan rond half elf in de auto met als doel Ochtrop waar een groot outletcentrum is.
Het is niet ver maar 10 km, we hebben het gauw gevonden nadat we getankt hebben en daar de weg even gevraagd hebben.
Het ziet er leuk uit en we vermaken ons daar een poosje, het is droog maar het is toch behoorlijk koud en dat is wel weer even wennen na zo,n lange periode van warm en mooi weer.
Als we uitgesjouwd zijn ploffen we weer in de auto om na ongeveer 55 km in Teclenburg aan te komen, de auto moet buiten het stadje worden geparkeerd en zo lopen we met een Nederlandse dame, die verteld dat ze daar al 10 jaar woond naar het centrum.
We hebben nu wel zin aan wat en zoeken op aanraden van de Nederlandse dame naar
Café de Rabbel. Het is een mooi café en doet erg gezellig aan.
Het is moeilijk om een keuze te maken uit al de soorten gebak.
En het is een hele hap, mag ook wel voor € 25.00 vier koffie en vier gebak.
Jaren geleden waren wij hier ook ik herkende er niks meer van allen de vakwerk huisjes zijn nog hetzelfde.
Het lijkt nu net of het een beetje nattig aanvoeld. Op de terugweg gaan we nog even in Emsdetten aan, toen we op de heenweg erdoor reden leek het een mooie plaats, we zoeken een supermarkt en vinden er wel een maar we vinden het er erg duur. Misschien gaan we morgen op weg naar huis wel even via Leer en kijken daar nog even.
Om half zeven zijn we weer bij het hotel en schuiven meteen aan voor het diner.
Eerst een bord champignonsoep erg lekker, maar het vult al ontzettend.
Dan komt er een bord met aardappelkroketten,ratatouille en catfish, maar even opgezocht wat dat was en het was meerval en was erg lekker, het toetje van mascarpone room met ananas en kersen kon er nog net bij.
Het was weer een mooie dag veel gezien en de mannen waren erg rustig ik denk dat ze ook hebben genoten, wij tenminste wel.