Regen en pannekoeken,

Nederland, Meppel

Zondag hadden we de hele dag regen en zijn de caravan niet uitgeweest en de voorspellingen beloven ook niet veel goeds voor de komende dagen.
Maandag in de loop van de morgen klaart het wat op en Sjoerd en Harm besluiten om alvast de voor en zijstukken van de tent te halen en op te pakken.
Marianna en ik gaan op de fiets naar Hoogeveen we moeten nodig geld halen en een paar boodschappen doen.
We bezoeken eerst een voormalig klooster wat nu is ingericht als een gezondheids centrum. Elke keer als we er langs fietsten vroegen we ons af wat er daar binnen toch was.

Nou het is dus een centrum met allemaal kleine ondernemingkjes op het gebied van gezondheid zoals tandtechiek, aanpassingen voor langer thuis wonen, apotheek en een brasserie waar je wat kon eten.
We kregen een hele rondleiding en zijn weer heel wat wijzer geworden.
Toen hebben we nog twee kringloop winkels bezocht en vonden het daar erg duur en bovendien erg rommilig.
Toen we terug gingen en op de camping kwamen zaten de mannen al aan de borrel die ze deze keer wel hadden verdient want ze hadden Harm zijn caravan ook nog gewassen.
Dinsdag het weer lijkt goed en de mannen gaan vissen vandaag Sjoerd haalt maden in Hoogeveen en ik maak gauw wat eten voor hem.
Marianna en ik stappen op de fiets en maaken een mooie fietstocht van 40 km richting Zuidwolde.
In zuidwolde dronken we koffi op een terrasje en toen we Hoogeveen weer in fietsten kwamen we bij een winkelcentrum uit met een AH en een hele mooie snackbar waar we hebben genoten van een heerlijke portie junkfood, mag toch ook wel eens een keer.
Bij thuiskomst hoeven we niet te koken want vanmorgen kwamen ze van de camping vragen of we mee wilden doen met een chinees buffet en dat doen we met alle plezier.
Vannacht horen we het steeds wel regenen en dat was al voorspelt. In de loop van de morgen knapt het wat op en de temp.is eigenlijk een beetje broeierig. Vorige week waren we in Meppel maar door tijdgebrek hebben we eigenlijk niks van Meppel gezien. Om de tijd te doden besluiten we dat we dat vanmiddag dan wel kunnen doen.
Met de auto is het niet ver we parkeren de auto en lopen de stad in en gaan een winkel binnen, als we er weer uit willen gaan regent het pijpestelen en besluiten om dan daar nog maar wat te nuttigen, maar het blijft regenen we gaan nog één winkel in en gaan gauw weer naar de camping waar grote plassen water staan en bij ons onder de luifel is alles nat en er zit een grote zak in de luifel wie vol water staat.
Harm bakt pannekoeken en het blijft stiekem door regenen, ik hoop dat het morgen wat droger is want dan moet onze tent er ook voorweg.

Wij waren voor de regen weer thuis en alles schoon en droog meegenomen.