Blauwe bessen

Nederland, Limburg

Het is vanmorgen al laat als we wakker worden, ondanks dat er naast ons twee kleine kindjes zijn die bij opa en oma logeren.
Het is vannacht wel droog gebleven, gisteravond kwam hier nog een ballon over de camping zeilen, iedereen naar buiten natuurlijk en kijken en zoiets leverd altijd wel een praatje op met andere kampeerders, de camping staat nu helemaal vol.
Na het eten stappen we weer op de fiets, vandaag pakken we de blauwe bessen route welke vlak bij de camping begint. We volgen weer de bekende ANWB bordjes, het is mooi fietsweer. In het begin herkennen we veel van wat we gisteren hebben gefietst, alleen nu in tegengestelde richting.op een gegeven moment kwamen we bij de Maas waar een pontje naar de andere kant van de Maas vaarde, hier hebben we even op een bankje gezeten, het was daar gezellig druk.
Na een poosje vervolgen we onze route en fietsen we dwars door de velden met blauwe bessen, coniferen, afrikaantjes,aardappels en mais. Er zijn hier wel Polen aan het werk er staan allemaal auto,s met Poolse kentekens. Onderweg komen we ook van die leuke stalletjes tegen waar ze aardbeien, bessen, boontjes of komkommers verkopen, nieuwsgierig als ik ben moet ik natuurlijk even kijken of er nog wat voor me bij is en omdat we vanavond Koudemer boontjes eten kan ik wel een komkommer gebruiken. We kwamen ook langs aardbeienland,we zijn daar even wezen kijken, gauw wat foto,s gemaakt even bij het aardbeien gebak gekeken maar ik was al zat toen ik de prijzen zag, 3.50 voor een klein schuitje met aardbeien en slagroom. Ook de intree prijzen die je hier overal moet betalen zijn behoorlijk hoog.
Het laatste stuk leggen we in hoog tempo af, want de lucht betrekt alweer. We zitten nog maar net of daar regent het alweer al is het geen grote bui maar net genoeg om nat te worden. We hebben 36 km. gereden vandaag.

Ziet er allemaal leuk uit. Veel plezier.