Een hele lange dag

Duitsland, Berlijn

Half vijf stap ik uit mijn bed vanmorgen want om 6 uur halen Jan en Bo ons op voor een Stedentripje naar Berlijn.we moeten eerst naar Heerenveen,
Waar we om 7 uur worden opgepikt door de prachtige nieuwe touringcar van Paulusma reizen, die heeft dan al de eerste passagiers opgepikt in Leeuwarden.
Via Drachten, Hoogkerk, Groningenen Winschoten waar we de laatste passagiers oppikken gaan we richting Berlijn.
Het is prachtig weer en de reis verloopt spoedig ,met onderweg een koffiestop en een stop voor lunch en en bezichtiging van de voormalige grensovergang Marienborn met klein museum .
Dan is het nog ongeveer 2 uurtjes rijden naar Berlijn waar we rechtstreeks heengaan, dus niet eerst naar het hotel.
We worden afgezet midden in Berlijn vlakbij een groot warenhuis de KDW leuk om daar eens rond te neuzen maar kopen doen we niks want de prijzen zijn hier zodanig hoog,dat is niet voor onze portemonnee. Schoenen van € 900.00 een herentrui voor dik 300 euro of potjes kaviaar zo klein dat je er nauwelijks een theelepeltje vol uit kunt halen voor € 35.00 of meer,nee leuk om te zien waar al die rijke stinkerds hun geld aan uitgeven.
We eten er ook een hapje, we hebben niet eens zo,n erge honger want we hebben de hele dag al broodjes gegeten en krentenbollen .
We hebben een vrouwelijke chauffeur Tinneke die al zo,n 25 jaar op de bus rijd en er heel veel vanaf weet hebben we al gemerkt.
Het hotel is ook erg goed hele grote bedden en ziet er goed uit.
We kruipen nu onder de wol morgen meer

Heel veel plezier in het mooie Berlijn!

ineke.reisblog 2016-09-22 23:47:32

Het heeft even geduurd, hoop dat jullie genieten