Schipper mag ik overvaren?

Nederland, Schoonhoven

De zon schijnt en het plan van de mannen om te gaan vissen gaan we veranderen. Ik had gisteren een mooie fietstocht uitgezet en die willen we nog graag gaan maken. Marianna had vanmorgen weer veel pijn en gaat niet mee fietsen. We overleggen of het niet beter is dat ze vandaag de voortent opruimen met dit mooie weer, want we besluiten om dan maar woensdag te vertrekken i.p.v. donderdag zodad ze zo snel mogelijk naar haar eigen dokter kan.
Rond 11 uur stappen wij dus op de fiets en rijden langs de lek om naar het pontje bij Jaarsveld te gaan om ons over te laten zetten naar de overkant. Maar!!!! het pontje vaart niet motor pech. Dus de route moet even aangepast worden, we fietsen nu naar schoonhoven waar we ons noodgedwongen dan maar over laten varen. Het is geen fietspondje maar een volwassen vaartuig met auto,s en vrachtwagens en heel veel schoolkinderen want vandaag zijn hier de scholen weer begonnen. Via Goudriaan en groot Amers met de mooie molens die we tegen komen.
Gaan we via de zelfde pont weer naar de andere kant en via Schoonhoven zijn we om 4 uur en 55 km. Weer op de camping.

Prachtige foto's, jammer dat we er niet bij zijn geweest . Het is weer gebeurt voor dit jaar. Het waren gezellige dagen.