Nieuwe camping nieuwe omgeving.

Nederland, Dwingeloo

Woensdag 1juni zijn we verhuisd naar een andere camping. Hamshofoord vlak bij Hoogeveen.
Het was ongeveer 45 km vanaf Eelde en het weer was prachtig dus gauw de tent opzetten.
We hebben een mooi plaatsje, de camping zelf is een beetje gedateerd maar het is schoon en dat is het belangrijkste.
Na zo,n drukke dag hadden we geen zin meer in eten koken dus dat word weer even een Chineesje en wel een hele goeie het was geweldig lekker dus voor herhaling vatbaar.
Donderdagmiddag zijn we even naar Hoogeveen gefietst een mooie plaats erg groot en mooie winkels.
Vrijdagmorgen gaan we even in de auto naar Hoogeveen want we willen boodschappen doen en omdat we nog wel moeten zoeken om de supermarkten en niet alle dagen boodschappen willen doen doen we het maar even zo.
Het plan was om in de middag even een fietstochtje te maken maar we besluiten om het even rustig aan te doen en we nestelen ons in de luie stoelen drinken koffie en lassen een borreluurtje in.
Kwart voor acht worden we verwacht in de kantine voor een kopje koffie met de andere camping gasten en maken we kennis met de eigenaren van de camping en hun medewerkers want de gezondheid van de eigenaren is op het ogenblik niet in orde.
De camping staat ook te koop.
Morgen willen we fietsen en na de koffie vertrekken.
Het weer is prachtig en we gaan gauw op pad ik heb een mooie route uitgestippeld via het Dwingeler veld waar we een schaapherderin tegenkomen met haar kudde. Het is een mooie tocht door de bossen en over de hei.
In Hoogeveen is het druk er is van alles te doen, allemaal koren die er optreden, allemaal brandweer en ambulances want er was 112 dag wat 1 x in de vier jaar georganiseerd word.
Ook was er markt waar we kip kluifjes kochten die heerlijk smaakten.
Toen hadden we ook geen honger meer en hebben het eten maar overgeslagen.
Toen bedacht Harm dat hij wel wilde verhuizen naar een andere plaats en voegde meteen de daad bij het woord.
Jeetje wat komt er dan wat los
, gauw even met Z,n vieren aangepakt en om 10 uur was de verhuizing weer achter de rug.