Blauwe Bessen

Nederland, Limburg

Weet je wel hoe laat het is ? vroeg Sjoerd vanmorgen. Nee natuurlijk weet ik dat niet, nou om precies te zijn 10 uur dus dat word geen ontbijt maar meteen maar koffie.
Het is wat kouder dan gisteren maar wel droog. We doen rustig aan even stofzuigen, soepje koken en route uitzetten voor vanmiddag, met mijn app fietsknoop is dat zo gepiept en weet ik ook meteen hoe ver of het is.
Het doel is vandaag America, nee we hoeven niet met het vliegtuig we kunnen er gewoon met de fiets komen. Er zit daar een blauwe bessen kwekerij waar je zelf de bessen mag plukken. Hier vlakbij zit er ook een, maar daar hanteren ze heel andere prijzen dan waar wij nu heengaan.
Wij kunnen hier voor € 2.50 per kilo zelf plukken.
Op weg komen we natuurlijk weer de nodige dingen tegen die ik even op de foto moet zetten. Het weer is heel veranderlijk op deze tocht, er staat een behoorlijke harde wind, blij dat ik electrisch rij, zon en dreigende wolken wisselen elkaar af, toch blijft het gelukkig droog. De middag vliegt weer om, in Horst doen we nog even een paar boodschappen.
We eten de laatste boontjes uit Koudum.