Alweer zondag

Nederland, Diever Dieverbrug

Het is alweer zondag en er zijn inmiddels alweer drie dagen voorbij.
Donderdag moesten we vroeg op want het was markt in Hoogeveen en die duurt tot 1 uur. Dus om 10 uur zitten we op de fiets het is nog niet warm maar wel droog. Het is ongeveer 5 km we stallen de fiets ergens en kopen kaas en aardbeien, en eten kibbeling als lunch want we willen ook meteen de boodschappen doen.
Het zonnetje laat zich ook weer zien . We pakken de luie stoelen en doen verder niks meer.
Alle plaatsen zijn nu bezet en het gras is weer gemaaid en alles ziet er weer verzorgt uit.
Ik spoel nog even wat was uit, er staat hier nog een ouderwetse wasmachine zo.n langzaam wasser die ikzelf vroeger ook had, het gebruik is gratis en er staat een hele beschrijving bij hoe je te werk moet gaan.
En erna kan het ook nog in de centrifuge. Er hangt nog zo.n ouderwetse houten tang naast waar je de was mee uit de machine kunt halen.
Vrijdag houden we een campingdag.
Zaterdag is er weer markt en daar gaan we weer heen want er staat daar een kraam met heerlijke kippen boutjes die hebben we vorige week ontdekt, een grote zak vol voor 5 euro en ze zijn verrukkelijk. We kopen nu elk een zak vol en eten dat als avond eten en verder niks.
Glaasje wijn erbij en op passen dat je de vingers er niet bij opeet.
Het is vandaag zondag en dat betekend dat we wat lekkers bij de koffie mogen hebben.
En dat is deze keer een stukje cake met verse aardbeien ( ook weer van de markt ) en slagroom.
Dan smeer ik gauw een broodje voor Sjoerd en vertrekken naar Diever daar is een kunstwandeling waar een goede kennis aan mee doet. We gaan met de auto want het weer is een beetje vreemd en ik heb er een hekel aan om als een verzopen kat thuis te komen.
We doen een paar adresjes aan en houden het verder voor gezien ,het begint ook te regenen. In Dieverbrug bezoeken we nog een winkel wat de mooiste winkel van Drente is staat er voor.
Nou dat vonden wij dus niet. Onderweg was er nog een soort braderie die we ook hebben bezocht.
Toen naar Wateren en Oude Willem om campings te bekijken.
We komen tot de conclusie dat we eigenlijk een daalders plekje hebben.
Als we op de camping aankomen begint het even flink te regenen.
Zelf een lekkere maaltijd gemaakt.

Lijkt daar allemaal heel leuk. Veel plezier.