Donkere wolken in Albufeira

Portugal, Faro

De voorspelling was dat we een paar minder mooie dagen zouden krijgen en dat kwam dus ook uit, vanmorgen begon het met bewolking. Vlakbij Albufeira ligt een groot winkelcentrum bij een slechtere dag wilden we daar maar eens heen en dat was dus vandaag. Maar hoe komen we daar zonder auto of fiets het is niet ver ongeveer 10 km maar dat is toch te ver om te lopen. Tot nog toe hebben we geen auto gehuurd, we hebben al ontdekt waar het busstation zich bevind en dat is op zich al een aardig eind lopen. Na de koffie gaan we op pad, we zijn nog maar net weg en het begint al te regenen we houden de moed erin en lopen door bij het busstation aangekomen meten we eerst een kaartje kopen en vervolgens nog 1.5 uur wachten voor dat de bus vertrekt en dat is geen pretje het tocht daar en de bankjes waar je op kunt zitten zijn koud aan de kont.
Al redelijk vlug zijn we bij het winkelcentrum en het is behoorlijk vies weer gauw naar binnen en wat eten want het is al haast 2 uur er is een apart gedeelte waar je van alles kunt krijgen we nemen een kop koffie en een Berlijnerbol smaakt goed maar we gaan gauw weer weg want het tocht er ontzettend het winkelcentrum is dus niet helemaal overdekt het is er koud. In sommige winkels is het wel lekker warm. Na wat rondkijken ontdekken we dat het er niet goedkoop is ,we kopen dan ook niks we eten nog wat bij een Chinees en ja hoe moeten we terug Ik heb geen zin om dat nog uit te zoeken en nemen een taxi terug die ons voor de deur afzet. Ik heb vandaag geen foto's gemaakt wou de iPad niet de hele dag meesjouwen de foto's zijn van internet.
Voorspelling voor morgen is ook nog niet goed dus zien morgen wel verder.

Hannie

Oh dat is bij Guia? Daar vlakbij heeft Sir Cliff Richards en wijngaard. Het lijkt mij niks zo zonder auto. Chapeau voor jullie! 😃 Sterkte met het slechtere weer. Maar het is nog altijd warmer dan hier!!

ineke.reisblog 2016-02-26 21:40:42

Wat jammer van het slechte weer. Hier vandaag droog, maar fris! Hoop dat jullie weer gauw in de zon kunnen zitten. Gr.