Berlijn op zaterdag

Duitsland, Berlijn

Nog vroeger dan gisteren moesten we ons bed uit. De bedden zijn hier fantastisch maar de kussens zijn verschrikkelijk
, zo plat als een dubbeltje. Na weer een geweldig ontbijt stappen we om kwart over acht alweer in de bus om onze gids Paul weer op te pikken voor de ochtend excursie, als eerst stoppen we bij Checkpoint Charlie dit is compleet een replica van de echte en een toeristische trekpleister.
Ook zien we nog enkele stukken van de muur wat is blijven staan.
Er is zo verschrikkelijk veel te zien in Berlijn en zowel de gids als de chauffeur halen er uit wat er in zit en laten ons van alles zien en geven overal uitleg van.
Om half een verlaat de gids de bus en neemt afscheid van ons, hij kon heel boeiend vertellen.
Tinneke onze chauffeur neemt het nu weer over en brengt ons naar een gedeelte in de stad waar van alles is te doen en je merkt nu wel dat het zaterdag is en natuurlijk prachtig weer het is nog 27 graden alle terrasjes zitten vol, er zijn verschillende muzikanten aan het spelen,zigeunerinnen komen langs te schooien, zwervers gaan langs de asvaten om er lege flessen uit te halen en er is een boten parade op de Rivier de spree die allemaal luid toeterend passeren, net als de toeterende auto,s wat een Turkse trouwerij blijkt te zijn , bierfietsen en wat al niet meer.
We komen ogen te kort en genieten ook van dit bijzondere weer het kan niet mooier.
Om vijf uur pikt Tinneke ons weer op om ons naar de kurfurstendam te brengen waar we tot 8 uur de tijd krijgen om nog wat rond te kijken en te eten en we eten Thai,s en dat was lekker.
Om 9 uur zijn we weer in ons hotel we nemen even een half uurtje om alvast de koffer te pakken want morgen moeten we om 8 uur alweer bij de bus staan.
We gaan nog even naar beneden voor een borreltje Sjoerd tracteerd want die is morgen jarig. Na een half uur ga ik maar eens vragen waar die borrel blijft, de bediening bestaat uit allemaal jongelui en die zijn niet erg actief, had de chauffeur al voor gewaarschuwd dus we wisten ervan.
Ik ga thuis uitgebreid foto,s plaatsen want dat lukt hier niet en neemt erg veel tijd in beslag het internet is niet super hier.
Morgen hebben we weer een drukke dag voor de boeg.