Afscheid van Careno (Nesso)

Italië, Careno (Nesso)

Dit jaar besloten wij om twee dagen over de terugreis te doen. Ten eerste omdat de Gotthardtunnel op de heenreis meer dan een uur vertraging had en ten tweede omdat wij niet al te lang in de auto wilden zitten.

Wij vertrokken rond 09:30 uur vanuit ons verblijf in Careno (Nesso) waar wij nog snel even kennis konden maken met de Mama van Sabrina die om 08:50 uur al aanwezig was om de boel op te ruimen en schoon te maken. Maar dat deed zij niet alvorens zij, in een mengeling van Duits, Engels maar vooral Italiaans, ons met volle trots de tuin te showen die zij in de loop der jaren heeft aangelegd en bewerkt. Na ons van diverse stekjes te hebben voorzien namen wij afscheid.

Eenmaal onderweg nog even wat broodjes in een dorp onderweg opgepikt waarna wij via Como en Chiasso de grens met Zwitserland passeerden. Hier nog even getankt voordat wij de autobahn opgingen om de eerste etappe van de terugreis te beginnen.

De Gotthardtunnel was dit keer een eitje, wij hadden geen oponthoud en konden zomaar doorrijden de tunnel in. Het was weer een mooie zonnige dag en we genoten onderweg van het prachtige Zwitserse landschap, wegen en bergen.
Het schoot lekker op en vroeg in de middag reden wij Duitsland alweer binnen. We passeerden Badenweiler ook nog, waar wij dit keer helaas niet konden blijven omdat wij iets verder wilden uitkomen vandaag. Helaas toch nog een file in de buurt van Karlsruhe waarvan wij wisten dat deze komen ging.

Het Walhalla

Rond 15:00 uur gingen wij op zoek naar een hotel in de buurt van de autobahn. Na een, iets te lange zoektocht, kwamen wij terecht in het plaatsje Bruchsal. Na wat zoeken vond Marja een heel leuk hotel "WallHall" genaamd. Hier hadden wij een mooie kamer met een heerlijke douche. Na het diner en een wandeling door de stad trokken wij ons terug op de kamer.