Scottsdale naar San Diego

Verenigde Staten, San Diego

Desert Day

Vanmorgen dacht ik nog dat dit een kort verslag zou worden omdat wij vanuit Scottsdale door enkele woestijnen richting San Diego gingen. Een beetje saai dus, maar het eind van deze dag bracht daar gelukkig nog verandering in.

Eerst in de morgen dwars door Phoenix heen over de I10 en H85. Dat bleek al snel een uurtje te duren en dat niet vanwege de drukte maar vanwege de grootte van deze stad. In de laatste 10 jaar gegroeid van een middelmatig woestijn stadje naar een miljoenen stad.
Na Phoenix werd het een beetje saai omdat we door verschillende woestijnen moesten met als enig lichtpuntje onze koffie stop in Gila Bend. De temperaturen schommelden weer tussen de 35 en 40 graden. Even voorbij Gila Bend zagen we nog een dragrace evenement op een verlaten landingsstrip.

Yuma

Hierna nog even (ja ja) door de Yuma Desert via I8. In het plaatsje Yuma passeerden we ook nog een vliegbasis van de Amerikaanse luchtmacht. Het begin was wel aardig want die bestond uit Sand Dunes waar de mensen uit de wijde omgeving op af kwamen om met trikes en sandcars te crossen.
De lunch stop was in Yuma. Je begrijpt werkelijk niet hoe die mensen in de woestijn kunnen leven en werken, wat een hitte en een dorre omgeving maar er onstaan daar toch maar weer behoorlijke steden.
Vanuit Yuma nog een stuk door de woestijn die langzaam overging in een gebergte van stenen (Bedrock). Over allerlei passen kwamen we in steeds groener gebied en een prachtige bergketen wat volgens Margereth de plekken waren waar de mensen uit San Diego hun vrije tijd doorbrachten in de zomer en de winter.
Vlak voor San Diego reden we ook nog heel even door een stukje Mexico en door twee Indian Reservations. Na nog een controle punt van de border patrol konden we San Diego binnen rijden.

San Diego

We hadden ons opgegeven voor een Mexicaanse avond en daar hebben wij geen spijt van gehad. Je moet even weten dat Margereth in San Diego woont en dus alle plekken kent die de moeite waard zijn.
Zij had een restaurant uitgekozen wat in The Old Town San Diego lag. Dit bleek hooguit 2 km van het hotel af te leggen. We kwamen terecht in een historisch San Diego zoals deze stad is begonnen. Geheel opgetrokken in originele western gebouwen met heel veel Mexicaanse invloeden. Na een uurtje door de straatjes en winkeltjes gelopen te hebben, het was Dia de Los Muertos (dag van de doden), gingen we een paar straten omhoog naar een leuk en prachting Mexicaans restaurant. We werden neergezet op een buiten terras met uitzicht over de stad. Jim was de enige met Mexicaanse ervaring wat eten betrof, ikzelf heb daar een mindere ervaring mee en Tim was de rookie.
Maar tjonge wat hebben wij een topavond gehad zowel wat betreft het eten als de entourage, bediening en muziek. Als voorafje kon je kiezen uit Tortilla Soup of Mexican Caesar Salad, het hoofdgerecht uit Steak Fajitas, Vegetable Fajitas, Enchiladas Del Mar of Chicken Fajitas en het dessert uit Homemade Flan en Fresh Churro with Whipped Cream. De steak en de kip werden geserveerd met uien en paprika's op gloeiend hete gietijzeren plates die pruttelend op tafel werden gezet. Daarnaast ook nog eens heel veel bonen, tortilla's en andere heerlijke bijgerechten. Een ding is zeker we hebben alle drie alles gegeten en vonden het helemaal te gek.

Tevreden weer terug naar ons hotel, het Days Hotel San Diego, waar wij 2 nachten verblijven.
Als morgen de rest van San Diego ook zo is dan stoot deze stad San Francisco nog van de troon als onze favoriete stad.