Como en de Kabeltrein naar de Brunate

Italië, Como

Een prachtige dag aan het Comomeer. Wij stonden op met een zonnetje op het meer.

Como

Allereerst gingen wij op zoek naar de plaatselijke kabeltrein die een berg op ging naar het dorpje Brunate dat 500 meter hoger lag.
We hadden de auto in een garage geparkeerd (geen gedoe met meters) en liepen naar de boulevard waarnaast het station van de kabeltrein was. Kaartjes gekocht en naar boven dan maar.
Het principe van de kabeltrein is dat de bovenste trein naar beneden gaat en daardoor de onderste omhoog trek. Halverwege passeren de treinen elkaar en werd het principe ondersteund door een machinekamer de de kabel optrok.
Boven kon je mooie wandelingen maken en van het uitzicht genieten. Na een korte wandeling was het tijd voor de lunch boven op de berg waarna we weer terug gingen met de kabeltrein.

Centrum

Beneden waren wij al direct in de buurt van het centrum waar wij door de leuke straten en pleintjes liepen en de plaatselijke kathedraal bezochten. Na nog wat straatjes en een terrasje zochten we de auto weer op om ons huis weer op te zoeken.
Vermoeid van het lopen liggen wij nu even te relaxen om straks te gaan eten en vanavond rustig aan gaan doen.