Dag 9. Naar Zuid Tirol via Desenzano en Malcesine.

Italië, San Cristoforo

Vandaag vertrekken wij, met weemoed, van camping Eden aan het Gardameer naar San Cristoforo in Zuid Tirol.

We gaan langs de oostkant van het Gardameer omhoog naar Riva.
Onderweg stoppen wij eerst in Desenzano. In dit plaatsje met een schitterend binnen haventje hebben we koffie gedronken in de zon op een terras.

Na de break omhoog langs Larize en Bardolino naar Malcesine.
Ook in dit prachtige plaatsje aan het meer hebben wij goede herinneringen. We lopen blindelings na ruim 15 jaar naar een terras waar wij in de tijd heerlijk hebben gegeten. Het terras was er nog steeds compleet met klein pleintje met beelden en eenden aan het water.

Na een uurtje rondgelopen te hebben door de smalle straatjes met boetiekjes, souvenierswinkels, restaurant en ateliers zagen wij een uniek mooi en gezellig terrasje waar wij zijn neergestreken voor de lunch. Ook de lunch werd op een unieke wijze geserveerd en we hebben hier een heerlijk uurtje gezeten.

Na dit bezoek ging de reis verder omhoog en lieten wij het Gardameer achter ons. Via de autoroute naar Trento en van daar uit een kilometer of 20 landinwaarts naar camping San Cristoforo.

Het was geen camping Eden, de caravans staan hier vrij dicht op elkaar, we hebben geen balkon, en het terrein is vlak. Nadat wij de eerste ons toegewezen caravan, door Marja tactvol omgeruild hadden i.v.m. de locatie en stankoverlast, kregen wij een caravan op het midden van de camping.
Naast de camping is ook hier weer een klein meer het Lago di Caldonazzo.
Het avondmaal hebben we in het bijbehorende restaurant genutigd wat overigens een goed en druk restaurant bleek te zijn.