Dag 8. Cannobio

Italië, Cannobio

Vandaag langs een mooie en niet al te drukke weg langs het meer omhoog gereden naar het plaatsje Cannobio. Deze plaats, de laatste voor de Zwitserse grens, stond te boek als mooi en een bezoekje waard.
Wat wij echter niet wisten dat er in Cannobio in de zomermaanden (juli en augustus) een zondagmarkt is. En zoals bleek, niet zomaar een markt!
Al bij aankomst in het plaatsje was er geen parkeerplaats te vinden. Na diverse pogingen kwamen we via een omweg uit bij een voetbalveld, dat al helemaal vol stond en een bedrijven terrein waar parkeer kaarten verkocht werden zodat de laatkomers ook hun auto nog konden parkeren.

Uiteindelijk waren we de auto kwijt en gingen wij te voet naar de boulevard van het dorp. Toen wij daar aankwamen wisten wij niet wat we zagen, een markt zo groot dat er geen eind aan kwam. Alle kramen waren op artikelen gerangschikt.
Een hele boulevard met kleding, snuisterijen, tassen en schoenen, een groot plein met eten en drinken, een waar paradijs voor de Italiaanse fijnproever met allerlei plaatselijke en landelijke pasta's, worsten, sausen, zoetwaren, broodproducten en dranken. Proeven was geen probleem. Daarnaast ook nog een straat met overige koopwaar.

Het was een drukte van jewelste. En zoals het in Italië hoort ook weer overal druk bezette en gezellige terrassen. Hier hebben wij dan ook even van een lunch genoten. Daarna nog even langs het meer gelopen en wat flessen likeur gescoord waarna we weer een warme wandeling terug naar de auto ondernamen.

Na een vlotte terugreis en een rust uurtje toch maar weer naar Stresa voor ons diner.
Het was vandaag weer warm dus maar weer bij Roger een tafeltje geregeld. Vandaag stond er lasagne en citroen kip op het menu met ijs toe.