Een dag met een Trein en Draak. (Wildschonau)

Oostenrijk, Marktgemeinde Kundl

(Vangaag is het zonnig en 30 graden)

Vandaag de "Kundler Klamm" bezocht.
Hier leefde volgens het verhaal (zie hieronder) een gemene draak!

Om bij de kloof te komen namen wij in een naburig plaatsje een zogenaamde "Bummelzug".
Hiermee kwamen wij aan de voet van de kloof waar vandaan wij een 2 kilometer lange wandeling door de kloof konden maken. De heenweg ging omlaag dus dat viel wel mee. De omgeving was mooi en het watertje dat door de kloof liep werd naarmate wij verder liepen alsmaar wilder.

De Draak die de kloof in hun greep hielden!
De plek van de kloof was vroeger een mooi meer waar gouden en zilveren vissen zwommen.
Maar het meer verborg een groot geheim....
In het meer woonde honderden jaren een gemene draak die de boeren in de omgeving bang maakte en hun huizen verbrande.
Het waren verschrikkelijke tijden....
Een boer kwam op het idee om een dam in het meer te bouwen vlak bij de kloof.
Wanneer de dam klaar was en al het water stond tegen de dan aan maakten alle boeren de dam stuk en
Het water uit meer ging samen met de draak heel hard door de kloof waar de draak vast kwam te zitten.
De boeren maakte de draak dood en konden nu weer verder leven zonder bang te zijn.