Dag 1. Badenweiler

Duitsland, Badenweiler

We zijn vroeg vertrokken om op deze eerste dag van de vakantie richting Levanto (Italië) zoveel mogelijk kilometers te maken zodat wij tussen Freiburg (Duitsland) en Basel (Zwitserland) een hotel kunnen zoeken voor een overnachting.

Het is een zeer hete dag met in Duitsland temperaturen die oplopen tot 40 graden!
Wij zijn uiteindelijk uitgekomen in Badenweiler. Dit blijkt een kuuroord of spa plaatsje te zijn met veel termen baden. Het plaatsje ligt iets achter Mullheim waar wij enkele jaren geleden een overnachting hadden.

De plaats bestaat uit twee gedeelten, een onderliggend dorp en een bovenliggend dorp waar wij een leuk hotel hebben gevonden tussen alle grote en veelal overdadig luxe kuuroord hotels.

In dit plaatsje was veel te zien en te lopen. Naast de termen baden en hotels is hier nog een oude burcht (Schloss) te zien. Deze plaats heeft zijn bestaan te danken aan een bron die midden in het dorp op een mooie plaats te bezoeken is.

's Avonds heerlijk gegeten in de tuin van een echte Duitse stube in het onderliggende deel van het plaatsje. 's Avonds bij terugkeer in het bovenliggende gedeelte nog even heerlijk genoten van een ijsje en een drankje, en voor het slapen gaan nog een wandelingetje.