Dag 12. Bolzano

Italië, Bolzano

Bolzano of Bozen op z'n Duits. En Duits is het....

Deze stad is prima te bereiken en de weg naar de oude binnenstad is goed aangegeven. Parkeergelegenheid is hier ook voldoende en wij rijden een garage in dat bij een hotel blijkt te horen. Via een trap en een Bockwurst Stubbe lopen we een gezellige binnenstad binnen met heel veel winkels, galerijen, prachtige panden, pleinen en terrassen.

Het blijkt vandaag ook nog eens marktdag te zijn, dus helemaal feest.
De een tijdje rondgelopen te hebben was het tijd voor de lunch maar daar dachten ook alle andere Italianen, Oostenrijkers, Duitsers en Nederlanders over en zaten alle terrassen vol. Het het was wederom warm en zonnig.
Na een stief kwartiertje vonden we een plekje in een leuk smal straatje bij een leuk Italiaans restaurant. We konden het weer niet laten en gingen voor de spaghetti bolonese.
Geen verkeerde keus bleek maar weer eens.

Hierna nog een uurtje gelopen en geshopt alvorens wij weer de autostrada richting camping opzochten. Bolzano was een leuke en mooie stad, een aanrader.